Автори календарного планування:
Календарне планування з переліком електронних джерел складене колективом кафедри Зарубіжної літератури вчителем-методистом Жеребко Т.О., вчителем-методистом Дорошкевич Н.В., вчителем-методистом Рєнькас Л.М.
Тиждень |
№ з/п |
Тема уроку |
Домашнє завдання |
Освітні ресурси |
|
ВСТУП |
|||
1-4.09 |
1.
2. |
Літературні жанри і стилі. Перехідні явища в літературі. |
у навчальних групах |
https://www.youtube.com/watch?v=I5Vp3Gvm808
|
(ТЛ) Жанр, стиль. (ЛК) Жанри і стилі як органічні елементи культури. Загальне і національне в структурі жанрів і стилів. (УС) Жанрово-стильові тенденції в українській та зарубіжних літературах на етапах літературного процесу. (ЕК) Специфіка жанрів у різних національних літературах (оповідання, роман, сонет та ін.). Розмаїття індивідуальних стилів митців. (МЗ) Українська література, художня культура. |
||||
|
ПРОСВІТНИЦТВО |
|||
6-11.09 |
3. . |
Історичні умови та провідні філософські ідеї доби Просвітництва. Художні напрями (просвітницький класицизм, просвітницький реалізм, сентименталізм). |
у навчальних групах у навчальних групах |
https://www.youtube.com/watch?v=nsQggPP_4dc
|
13-18.09 |
4. |
Джонатан Свіфт. «Мандри Лемюеля Гуллівера» (1 частина). Історія написання твору та просвітницькі ідеї у ньому, жанрова своєрідність роману (поєднання реалістичних елементів і соціальної фантастики). |
у навчальних групах |
|
5. |
Життя Гуллівера у ліліпутів. Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини.Ліліпутія – Англія крізь зменшувальне скло сатири. Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Езопова мова. |
у навчальних групах |
|
|
20-25.09 |
6. |
Йоганн Вольфганг Ґете. Роль Й. В. Ґете в історії Просвітництва. Нове розуміння природи у поезіях «Вільшаний король» та «Травнева пісня». Волелюбні мотиви та протистояння образів персонажів у вірші «Прометей». Образ Прометея. |
у навчальних групах |
https://www.youtube.com/watch?v=YAMlvXBNRVA
|
27.09-2.10 |
7.
8. |
Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер. Просвітницька ідея об’єднання людства в оді «До радості», пафос твору, який став гімном Євросоюзу. (Напам’ять) |
у навчальних групах |
|
4-9.10 |
9. |
Контрольна робота №1 з теми «Вступ. Просвітництво». Літературний диктант. |
у навчальних групах |
|
(ТЛ) Поглиблення понять про роман, оду. Композиція. (ЛК) Європейське мистецтво доби Просвітництва. (УС) Ідеї Просвітництва в Україні. (ЕК) Порівняння оригіналів і художніх перекладів (у фрагментах і цілісно за умови володіння учнями іноземною мовою). (МЗ) Історія, математика. |
||||
|
РОМАНТИЗМ |
|||
11-13.10 |
10 11. |
Історичні, естетичні, філософські чинники розвитку романтизму. Основні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві. Генріх Гейне. Специфіка німецького романтизму і творчість Г. Гейне. Особливості композиції збірки «Книга пісень», образ ліричного героя, фольклорні елементи. |
|
|
18-23.10 |
||||
12. |
Утілення високого почуття кохання у віршах Г. Гейне «На півночі кедр одинокий…», «Не знаю, що стало зо мною…», «Коли розлучаються двоє…». (Напам’ять) |
|
|
|
1-6.11
|
13. 14. |
Джордж Ноел Гордон Байрон. Вплив творчості поета на розвиток романтизму в Європі. Протиставлення мрії і дійсності у поезіях «Хотів би жити знов у горах…», «Мій дух як ніч…». Українська тема в поемі «Мазепа». Специфіка зображення образу гетьмана у творі (монолог героя, романтичний пейзаж як засіб увиразнення образу, динаміка образу та ін.). Позакласне читання 1. Вірші та балади Ґете, Шиллера, Гейне та Байрона (творча робота за вибором учнів). |
|
|
8-13.11 |
15. РМ №1 (П) |
Контрольна робота №2 з теми «Романтизм». Контрольний твір. Характеристика ліричного героя вірша одного з поетів. |
|
|
|
ВЗАЄМОДІЯ РОМАНТИЗМУ І РЕАЛІЗМУ |
|||
15-20.11 |
16. 17. |
Олександр Сергійович Пушкін. Значення творчості поета для розвитку російської та світової літератури. Провідні мотиви лірики поета. Тема кохання у віршах Пушкіна «До А. П. Керн» («Я пам’ятаю мить чудову…»), «Я вас кохав…» та призначення мистецтва у вірші «Я пам’ятник собі поставив незотлінний…». |
|
https://vseosvita.ua/library/cikavi-fakti-pro-zitta-oleksandra-puskina-319174.html
|
|
||||
22-27.11 |
18
|
Взаємодія романтизму і реалізму в романі Пушкіна «Євгеній Онєгін». Реалістичне висвітлення романтичних тем (кохання, відчуження особистості, життя і смерті, розладу мрії та дійсності тощо).
|
|
https://vseosvita.ua/library/prezentacia-na-temu-kohanna-v-lirici-ospuskina-349847.html https://vseosvita.ua/library/hmarinka-do-romanu-opuskina-evgen-onegin-295464.html
|
29.11-4.12 |
19 20. |
Реалістичне зображення різних сфер життя та образів в романі «Євгеній Онєгін» (Онєгін – Тетяна, Ленський – Ольга). Дзеркальна композиція роману (лист Тетяни – відповідь Онєгіна – дуель – лист Онєгіна – відповідь Тетяни). |
|
|
Традиції світової літератури і культури у романі «Євгеній Онєгін» та художнє новаторство Пушкіна. Образ автора. |
||||
6-11.12 |
21
|
Михайло Юрійович Лермонтов. Зв’язок творчості митця із традиціями європейського романтизму (Дж. Байрона, Г. Гейне та ін.). Мотиви світової скорботи у ліриці М. Ю. Лермонтова. Вірші «Сосна», «І нудно і сумно…», «На дорогу йду я в самотині…». Позакласне читання 2. Літературний монтаж «Лірика О. С. Пушкіна та М. Ю. Лермонтова – взірці художньої досконалості».
|
|
|
13-18.12 |
22 23
|
М. Ю. Лермонтов. «Герой нашого часу». Особливості сюжету й композиції роману, його зв’язок з історичною та духовною атмосферою доби. Складність образу Печоріна, його духовна трагедія. Новаторство М. Ю. Лермонтова в жанрі роману. |
|
|
20-24.12 |
24
|
Контрольна робота №3 з теми «Взаємодія романтизму і реалізму». Тестові завдання, відповіді на запитання. Розвиток мовлення 2 (усно). Порівняння образів Євгенія Онєгіна і Печоріна. |
|
|