Зарубіжна література 9 клас

Автори календарного планування:
Календарне планування з переліком електронних джерел складене колективом кафедри Зарубіжної літератури вчителем-методистом  Жеребко Т.О., вчителем-методистом Дорошкевич Н.В., вчителем-методистом Рєнькас Л.М.

 

 

Тиждень

№ з/п

Тема уроку

Домашнє завдання

Освітні ресурси

 

ВСТУП

1-4.09

1.

 

2.

Літературні жанри і стилі. Перехідні явища в літературі.

у навчальних групах

https://www.youtube.com/watch?v=I5Vp3Gvm808

 

(ТЛ) Жанр, стиль.

(ЛК) Жанри і стилі як органічні елементи культури. Загальне і національне в структурі жанрів і стилів.

(УС) Жанрово-стильові тенденції в українській та зарубіжних літературах на етапах літературного процесу.

(ЕК) Специфіка жанрів у різних національних літературах (оповідання, роман, сонет та ін.). Розмаїття індивідуальних стилів митців.

(МЗ) Українська література, художня культура.

 

ПРОСВІТНИЦТВО

 

6-11.09

3.

.

Історичні умови та провідні філософські ідеї доби Просвітництва. Художні напрями  (просвітницький класицизм, просвітницький реалізм, сентименталізм).

у навчальних групах

у навчальних групах

https://www.youtube.com/watch?v=nsQggPP_4dc

 

 

 

 

 

 

13-18.09

4.

Джонатан Свіфт. «Мандри Лемюеля Гуллівера» (1 частина). Історія написання твору та просвітницькі ідеї у ньому, жанрова своєрідність роману (поєднання реалістичних елементів і соціальної фантастики).

у навчальних групах

https://vseosvita.ua/library/dzonatan-svift-mandri-lemuela-gullivera-derzavnij-ustrij-zakoni-ta-zvicai-liliputii-vijna-miz-liliputieu-i-blefusku-ii-pricini-i-naslidki-351258.htm

 

5.

Життя Гуллівера у ліліпутів. Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини.Ліліпутія – Англія крізь зменшувальне скло сатири. Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Езопова мова.

у навчальних групах

https://vseosvita.ua/library/dzonatan-svift-mandri-lemuela-gullivera-derzavnij-ustrij-zakoni-ta-zvicai-liliputii-vijna-miz-liliputieu-i-blefusku-ii-pricini-i-naslidki-351258.htm

https://vseosvita.ua/library/dzonatan-svift-mandri-lemuela-gullivera-derzavnij-ustrij-zakoni-ta-zvicai-liliputii-vijna-miz-liliputieu-i-blefusku-ii-pricini-i-naslidki-351258.htm

 

 

20-25.09

6.

Йоганн Вольфганг Ґете. Роль Й. В. Ґете в історії Просвітництва. Нове розуміння природи у поезіях «Вільшаний король» та «Травнева пісня».

Волелюбні мотиви та протистояння образів персонажів у вірші «Прометей». Образ Прометея. 

у навчальних групах

https://www.youtube.com/watch?v=YAMlvXBNRVA

 

27.09-2.10

7.

 

8.

Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер. Просвітницька ідея об’єднання людства в оді «До радості», пафос твору, який став гімном Євросоюзу. (Напам’ять)

у навчальних групах

 

4-9.10

9.

Контрольна робота №1 з теми  «Вступ. Просвітництво».

Літературний диктант.

у навчальних групах

 

(ТЛ) Поглиблення понять про роман, оду. Композиція.

(ЛК) Європейське мистецтво доби Просвітництва.

(УС) Ідеї Просвітництва в Україні.

(ЕК) Порівняння оригіналів і художніх перекладів (у фрагментах і цілісно за умови володіння учнями іноземною мовою).

(МЗ) Історія, математика.

 

РОМАНТИЗМ

11-13.10

10

11.

Історичні, естетичні, філософські чинники розвитку романтизму. Основні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві.

Генріх Гейне. Специфіка німецького романтизму і творчість Г. Гейне. Особливості композиції збірки «Книга пісень», образ ліричного героя, фольклорні елементи.

 

 

https://vseosvita.ua/library/kniga-pisen-genriha-gejne-vidatne-avise-nimeckogo-romantizmu-343549.html

 

 

18-23.10

12.

Утілення високого почуття кохання у віршах Г. Гейне «На півночі кедр одинокий…», «Не знаю, що стало зо мною…», «Коли розлучаються двоє…». (Напам’ять)

 

https://vseosvita.ua/library/kniga-pisen-genriha-gejne-vidatne-avise-nimeckogo-romantizmu-343549.html

 

 

1-6.11

 

 

13.

14.

Джордж Ноел Гордон Байрон. Вплив творчості поета на розвиток романтизму в Європі. Протиставлення мрії і дійсності у поезіях «Хотів би жити знов у горах…», «Мій дух як ніч…».

Українська тема в поемі «Мазепа». Специфіка зображення образу гетьмана у творі (монолог героя, романтичний пейзаж як засіб увиразнення образу, динаміка образу та ін.).

Позакласне читання 1. Вірші та балади  Ґете, Шиллера, Гейне та Байрона (творча робота за вибором учнів).

 

https://naurok.com.ua/urok-17-dzhordzh-noel-gordon-bayron-1788-1824-vpliv-tvorchosti-dzh-bayrona-na-rozvitok-romantizmu-v-vropi-hotiv-bi-zhiti-znov-u-gorah-miy-duh-yak-nich-protistavlennya-mri-i-diysn-67502.html

https://vseosvita.ua/library/poema-dzg-bajrona-mazepa-ukrainska-tema-v-poemi-specifika-zobrazenna-obrazu-getmana-i-mazepi-u-tvori-13310.html

 

8-13.11

15. РМ

№1

(П)

Контрольна робота №2 з теми «Романтизм».

Контрольний твір. Характеристика ліричного героя вірша одного з поетів.

 

 

 

ВЗАЄМОДІЯ РОМАНТИЗМУ І РЕАЛІЗМУ

 

15-20.11

16.

17.

Олександр Сергійович Пушкін. Значення творчості поета для розвитку російської та світової літератури. Провідні мотиви лірики поета.

Тема кохання у віршах Пушкіна «До А. П. Керн» («Я пам’ятаю мить чудову…»), «Я вас кохав…» та призначення мистецтва у вірші «Я пам’ятник собі поставив незотлінний…».

 

https://vseosvita.ua/library/cikavi-fakti-pro-zitta-oleksandra-puskina-319174.html

 

 

22-27.11

18

 

 

Взаємодія романтизму і реалізму в романі Пушкіна «Євгеній Онєгін». Реалістичне висвітлення романтичних тем (кохання, відчуження особистості, життя і смерті, розладу мрії та дійсності тощо).

 

 

https://vseosvita.ua/library/prezentacia-na-temu-kohanna-v-lirici-ospuskina-349847.html

https://vseosvita.ua/library/hmarinka-do-romanu-opuskina-evgen-onegin-295464.html

 

29.11-4.12

19

20.

Реалістичне зображення різних сфер життя та образів в романі «Євгеній Онєгін» (Онєгін – Тетяна, Ленський – Ольга). Дзеркальна композиція роману (лист Тетяни – відповідь Онєгіна – дуель – лист Онєгіна – відповідь Тетяни).

 

https://naurok.com.ua/prezentaciya-tradici-svitovo-literaturi-y-kulturi-v-romani-o-s-pushkina-vgeniy-on-gin-88494.html

 

Традиції світової літератури і культури у романі  «Євгеній Онєгін» та художнє новаторство Пушкіна. Образ автора.

6-11.12

21

 

Михайло Юрійович Лермонтов. Зв’язок творчості митця із традиціями європейського романтизму (Дж. Байрона, Г. Гейне та ін.).

Мотиви світової скорботи у ліриці М. Ю. Лермонтова. Вірші «Сосна», «І нудно і сумно…», «На дорогу йду я в самотині…». Позакласне читання 2. Літературний монтаж «Лірика О. С. Пушкіна та М. Ю. Лермонтова – взірці художньої досконалості».

 

 

https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-mihaylo-yuriyovich-lermontov-zv-yazok-tvorchosti-mitcya-iz-tradiciyami-evropeyskogo-romantizmu-dzh-bayron-g-geyne-porivnyannya-virshiv-na-pivnochi-kedr-odinokiy-g-137630.html

https://naurok.com.ua/prezentaciya-vidchuyte-zoryanist-poeta-motivi-svitovo-skorboti-v-lirici-lermontova-135562.html

 

13-18.12

22 23

 

М. Ю. Лермонтов. «Герой нашого часу». Особливості сюжету й композиції роману, його зв’язок з історичною та духовною атмосферою доби.

Складність образу Печоріна, його духовна трагедія.

Новаторство М. Ю. Лермонтова в жанрі роману.

 

https://naurok.com.ua/poshukovi-zavdannya-material-dlya-doslidzhennya-za-temoyu-harakteristika-obrazu-pechorina-za-tvorchistyu-m-lermontova-geroy-nashogo-chasu-75471.html

https://naurok.com.ua/poshukovi-zavdannya-material-dlya-doslidzhennya-za-temoyu-harakteristika-obrazu-pechorina-za-tvorchistyu-m-lermontova-geroy-nashogo-chasu-75471.html

https://naurok.com.ua/poshukovi-zavdannya-material-dlya-doslidzhennya-za-temoyu-harakteristika-obrazu-pechorina-za-tvorchistyu-m-lermontova-geroy-nashogo-chasu-75471.html

 

20-24.12

24

 

Контрольна робота №3 з теми «Взаємодія романтизму і реалізму».

Тестові завдання, відповіді на запитання.

Розвиток мовлення 2 (усно). Порівняння образів Євгенія Онєгіна і Печоріна.