Автор календарного планування:
Календарне планування з переліком електронних джерел складене вчителем-методистом, к.п.н. Родигіною І.В.
Календарно-тематичне планування
Хімія, 9 клас
(3 год на тиждень, усього 105год,)
Повторення основних питань курсу хімії 8-го класу
|
|||||
№ |
Дата |
Тема уроку |
Практична частина |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
Домашнє завдання / Корисні посилання |
1 |
01.09 – 03.09
|
Основні класи неорганічних сполук та генетичні зв’язки між ними |
|
Учень формулює визначення класів сполук, періодичний закон; пояснює склад і властивості класів сполук, будову атомів, структуру періодичної системи; заповнення електронами оболонки атома; складає формули і рівняння реакцій електронні формули та графічні схеми атомів; обґрунтовує зв’язок електронної будови атома з місцем елемента в періодичній системі; |
Скласти схему, написати рівняння реакцій
Основні класи неорганічних сполук і генетичний зв’язок між ними. https://www.youtube.com/watch?v=t0q0n92QP7o Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. (Тиж.8:СР) (ВІДЕО МОН) - https://www.youtube.com/watch?v=FiHoVJOoIsk |
2 |
01.09 – 03.09
|
Основні класи неорганічних сполук та генетичні зв’язки між ними |
|
||
3 |
01.09 – 03.09 |
Основні класи неорганічних сполук та генетичні зв’язки між ними |
|
Розв’язати задачі, виконати тест
Генетичні зв’язки між класами неорганічних сполук |
|
4 |
6.09 – 10.09 |
Основні класи неорганічних сполук та генетичні зв’язки між ними |
|
Заповнити таблицю.
Генетичні зв’язки між класами неорганічних сполук |
|
5 |
6.09 – 10.09 |
Основні класи неорганічних сполук та генетичні зв’язки між ними |
|
||
6 |
6.09 – 10.09 |
Основні класи неорганічних сполук та генетичні зв’язки між ними |
|
Написати рівняння, пройти тест |
|
7 |
13.09- 17.09 |
Будова атома. Склад атомних ядер. Будова електронної оболонки атома. |
|
Скласти схеми
|
|
8 |
13.09- 17.09 |
Електронні формули атомів. Графічні схеми розміщення електронів на орбіталях, енергетичні комірки. |
|
||
9 |
13.09- 17.09
|
Періодичний закон і періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва у світлі уявлень про будову атома. Зв’язок електронної будови атома з місцем елемента в періодичній системі. |
|
Написати електронні конфігурації Демонстрація "Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва" |
|
10 |
20.09- 24.09 |
Розв’язування розрахункових задач. |
|
Розв’язати задачі 1. Електронна будова атома (навчальний матеріал для учнів з прикладами розв'язання завдань). - https://www.youtube.com/watch?v=do1UC6Z35Uo 2. Розрахункові задачі. Хімія 8 клас (Розв'язання задач за темою "Основні класи неорганічних сполук") - https://www.youtube.com/watch?v=6JIJi2wgthg 3. Як легко розв'язувати ланцюжки хімічних перетворень? Генетичний зв'язок. Хімія 8 клас. - https://www.youtube.com/watch?v=iwDra3kg6u0 |
|
11 |
20.09- 24.09 |
Практична робота
|
Практичні роботи: 1. Розв’язування експериментальних задач.
Досліджуємо вдома | Класи неорганічних сполук - https://www.youtube.com/watch?v=11PBpeKEgj8
|
||
12 |
20.09- 24.09 |
Розв’язування розрахункових задач. |
|
Підготувати презентацію «Розчини у житті людини» |
|
|
Тема 1. Розчини |
||||
13 |
27.09- 01.10
|
Поняття про розчин. Значення розчинів у природі, в житті та практичній діяльності людини. |
|
Учень: наводить приклади суспензій, емульсій, колоїдних та істинних розчинів; розрізняє компоненти розчину, насичені й ненасичені, концентровані та розбавлені розчини; пояснює явища, що відбуваються під час розчинення речовин, суть розчинності, залежність розчинності від різних факторів; залежність між густиною розчину та його складом; будову молекули води; суть водневого зв’язку; еквівалент; обґрунтовує розчинення як фізико-хімічний процес, значення розчинів у природі та житті людини; обчислює масову частку, масу, молярну концентрацію розчиненої речовини, густину розчинів; виготовляє розчини з певною масовою часткою, молярною концентрацією розчиненої речовини та еквівалентів розчиненої речовини.
Учень: наводить приклади електролітів і неелектролітів, сильних і слабких електролітів; розрізняє катіони та аніони; складає рівняння дисоціації електролітів, гідролізу солей; пояснює суть електролітичної дисоціації, хімічні властивості електролітів, суть понять про водневий показник та гідроліз солей; обчислює ступінь дисоціації електролітів; розв’язує експериментальні задачі |
§1, провести домашній експеримент
1. Розчин та його компоненти. Вода (Дистанційна школа) - https://www.youtube.com/watch?v=QHQDqcXag9g 2. Розчини. https://www.youtube.com/watch?v=VGBRaeL2gqA |
14 |
27.09- 01.10
|
Поняття про дисперсні системи, колоїдні та істинні розчини. |
Демонстрації: 1. Приготування суспензії та емульсії. |
||
15 |
27.09- 01.10 |
Розчинення — фізико-хімічний процес. Явища, що відбуваються в процесі розчинення речовин: подрібнення, дифузія, гідратація, теплові явища. |
Демонстрації: 2. Дифузія в рідинах Лабораторні досліди: 1. Теплові явища під час розчинення кристалічних лугів, нітратів, концентрованої сульфатної кислоти тощо. 2. Гідратація йонів у розчині. |
§2, 3, № 20, 21, с. 19., скласти звіти про лабораторні досліди 1. Дисперсні системи. Розчини. Розчинність. Розчинення. - https://www.youtube.com/watch?v=7cPSEOPEoJs Процес розчинення |
|
16 |
04.10- 08.10 |
Розчинність речовин у воді. Вода як полярний розчинник. Будова молекули води, поняття про водневий зв’язок. |
Демонстрації: 3. Приготування пересиченого розчину. |
§ 5, № 35, 36, с. 30, Заповнити таблицю Розчинність речовин https://www.youtube.com/watch?v=HMn2ELWFRrI Розчин і його компоненти (Тиж.3:ПТ) (МОН) https://www.youtube.com/watch?v=Y9xKX3XJSxA Будова молекули води. Поняття про водневий зв`язок https://www.youtube.com/watch?v=nKsC8hZUyto Хімія-9 клас-Розчин та його компоненти. Вода (Дистанційна школа) https://www.youtube.com/watch?v=QHQDqcXag9g Розчини у природі та побуті |
|
17 |
04.10- 08.10 |
Залежність розчинності від різних факторів. Розчини насичені, ненасичені, пересичені, концентровані й розбавлені. |
|
||
18 |
04.10- 08.10 |
Коефіцієнт розчинності. Криві розчинності. Розв’язування розрахункових задач, пов’язаних з розчинністю речовин. |
Розрахункові задачі: 1. Обчислення розчинності речовин. |
Розв’язати задачі № 37, 38, с. 30 Хімія 9 клас Урок 5 Розчинність https://www.youtube.com/watch?v=6o56SOrSx7A Теплові явища при розчиненні https://www.youtube.com/watch?v=nlSzYdBFbEA Насичені та ненасичені розчини |
|
19 |
11.10- 15.10
|
Кількісний склад розчинів. Масова частка розчиненої речовини. |
Демонстрації: 4. Приготування розчину солі певного складу. |
Розв’язати задачі Розчини та задачі на масову частку https://www.youtube.com/watch?v=c4nJVxXu04U "задачі на розчини", Частина 2 https://www.youtube.com/watch?v=94yBy7fW7yQ Хімія 9 клас Урок 7 Розв'язування задач з використанням масової частки розчиненої речовини https://www.youtube.com/watch?v=w6XH44yWGIs Хімія. Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. Виготовлення розчину |
|
20 |
11.10- 15.10
|
Молярна концентрація розчиненої речовини. |
Розрахункові задачі: 2. Обчислення масової частки розчиненої речовини. 3. Обчислення молярної концентрації розчиненої речовини. |
||
21 |
11.10- 15.10 |
Поняття про еквівалент та молярну концентрацію еквівалентів речовини. |
Розрахункові задачі: 4. Обчислення молярної концентрації еквівалентів розчиненої речовини. |
Розв’язати задачі https://ukr.topbrainscience.com/3215446-how-to-calculate-concentration |
|
22 |
18.10- 22.10. |
Практична робота: 2. Приготування розчину солі з певною масовою часткою розчиненої речовини. |
Практичні роботи: 2. Приготування розчину солі з певною масовою часткою розчиненої речовини. 3. Приготування розчину солі із заданою молярною концентрацією розчиненої речовини. 4. Приготування розчину солі з молярною концентрацією еквівалентів розчиненої речовини. |
Опрацювати методики практичних робіт Приготування розчину солі з певною масовою часткою розчиненої речовини |
|
23 |
18.10- 22.10.. |
Практична робота: 3. Приготування розчину солі із заданою молярною концентрацією розчиненої речовини. Практична робота: 4. Приготування розчину солі з молярною концентрацією еквівалентів розчиненої речовини |
|||
24 |
18.10- 22.10. |
Густина розчинів. |
|
||
25 |
01.11- 05.11 |
Залежність між густиною розчину та його складом (масовою часткою або концентрацією розчиненої речовини). |
|
Розв’язати задачі Хімія. Цифрова лабораторія Einstein (TM). Концентрація, визначення рівня Ph https://www.youtube.com/watch?v=WTWVnJcSWpY Хімія. 7 клас. Густина розчину |
|
26 |
01.11- 05.11 |
Залежність між густиною розчину та його складом (масовою часткою або концентрацією розчиненої речовини). |
|
||
27 |
01.11- 05.11
|
Розв’язування задач |
Розрахункові задачі: 5. Обчислення, пов’язані з виявленням залежності між густиною розчину і масовою часткою або молярною концентрацією розчиненої речовини |
Розв’язати задачі, скласти узагальнюючу схему. |
|
28 |
08.11- 12.11 |
Розв’язування розрахункових задач |
|
Розв’язати задачі |
|
29 |
08.11- 12.11 |
Розв’язування задач |
|
||
30 |
08.11- 12.11 |
Узагальнення знань з теми |
|
||
Тема 2. Електролітична дисоціація |
|
||||
31 |
15.11- 19.11 |
Електролітична дисоціація кислот, лугів, солей. Електроліти і неелектроліти. |
Демонстрації: 5. Випробування речовин та їх розчинів на електричну провідність. 6. Порівняння електричної провідності концентрованого і розбавленого розчинів оцтової кислоти. |
§ 6, № 45, 46, с. 36. Хімія 9 клас. Уроки 10-11 Електроліти і неелектроліти. Електролітична дисоціація https://www.youtube.com/watch?v=M7G3pVf4Wz8 9 клас хімія, електроліти |
|
32 |
15.11- 19.11 |
Механізм дисоціації речовин з йонним і полярним ковалентними зв’язками. |
|
||
33 |
15.11- 19.11 |
Поняття про ступінчасту дисоціацію. Ступінь дисоціації. Сильні й слабкі електроліти. |
Розрахункові задачі: 6. Обчислення маси одного з продуктів реакції за відомою масою вихідної речовини, яка містить певну частку домішок. 7. Обчислення ступеня дисоціації речовин. |
§ 8, № 58, 59, с. 46. Сильні й слабкі електроліти https://www.youtube.com/watch?v=YxofN8jKpus Відео "Сильні і слабкі електроліти Ступінь електролітичної дисоціації" |
|
34 |
22.11- 26.11 |
Дисоціація електролітів у водних розчинах. |
|
§7, № 49, 50, с.42 Дисоціація кислот, основ і солей https://www.youtube.com/watch?v=5LVd-3m8Kd0 Дисоціація кислот (Демонстрація) |
|
35 |
22.11- 26.11 |
Хімічні властивості кислот, основ, амфотерних гідроксидів, солей у світлі уявлень про електролітичну дисоціацію та окисно-відновні процеси. |
Лабораторні досліди: 3.Виявлення йонів Гідрогену та гідроксид-іонів у розчині. 4. Порівняння взаємодії розбавлених хлоридної та оцтової кислот із цинком. |
|
|
36 |
22.11- 26.11 |
Хімічні властивості кислот, основ, амфотерних гідроксидів, солей у світлі уявлень про електролітичну дисоціацію та окисно-відновні процеси. |
|
Написати рівняння дисоціації Пройти тест |
|
37 |
29.11- 03.12 |
Реакції обміну між розчинами електролітів Йонні рівняння. |
Лабораторні досліди: 5. Реакції обміну в розчинах електролітів із випаданням осаду. 6. Реакції обміну в розчинах електролітів із виділенням газу. 7. Реакції обміну в розчинах електролітів з утворенням слабкодисоційованої сполуки — води. |
§ 10, № 74, 75, с. 57 С.62-63. § 11, № 76-78, с.58 Лабораторний дослід № 4 Реакції обміну між електролітами у водних розчинах (РАНОК) https://www.youtube.com/watch?v=B_a2Faw65os Хімія 9 клас. Урок 12 Реакції йонного обміну. Складання рівнянь https://www.youtube.com/watch?v=lp6K5nKo6bc Хімія 9 клас Урок 13 Алгоритм виконання вправ на складання рівнянь реакцій йонного обміну https://www.youtube.com/watch?v=9s96ldzwkj4 Хімія 9 клас Урок 14 Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій. https://www.youtube.com/watch?v=mVg0tePFsvA Реакції обміну |
|
38 |
29.11- 03.12 |
Практичні роботи: 5. Реакції обміну між розчинами електролітів. Йонні рівняння. |
Практичні роботи: 5. Реакції обміну між розчинами електролітів. Йонні рівняння. |
||
39 |
29.11- 03.12 |
Дисоціація води. Поняття про водневий показник — рН реакції середовища. |
|
Створити презентацію Урок 16 рН розчину https://www.youtube.com/watch?v=mUDgZlfS7HM Лабораторний дослід №5 "Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами" |
|
40 |
06.12- 10.12
|
Гідроліз солей. |
|
§9, № 68, 72, с. 53. С. 61-62 Хімія - Гідроліз солей https://www.youtube.com/watch?v=OrF-zyY4wSA Визначення pH середовища водних розчинів солей за https://www.youtube.com/watch?v=GtyhNbwHBho |
|
41 |
06.12- 10.12
|
Практична робота: 6. Розв’язування експериментальних задач на визначення рН розчинів і гідроліз солей. |
Практичні роботи: 6. Розв’язування експериментальних задач на визначення рН розчинів і гідроліз солей. |
||
42 |
06.12- 10.12 |
Розв’язування розрахункових задач |
|
С. 68-69, пройти тест
|
|
43 |
13.12- 17.12 |
Практична робота: 7. Розв’язування експериментальних задач з теми. |
Практичні роботи: 7. Розв’язування експериментальних задач з теми. |
Розв’язати задачі Хімія 9 клас. Практична робота. Реакції йонного обміну. Розв'язування експериментальних задач |
|
44 |
13.12- 17.12 |
Контрольна робота |
|
||
45 |
13.12- 17.12 |
Аналіз контрольної роботи Онлайн-консультація |
|
|
|
Тема 3. Окисно-відновні та електрохімічні процеси |
|||||
46 |
20.12- 24.12
|
Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення атома елемента за хімічною формулою сполуки. |
|
Учень: наводить приклади окисників, відновників, окисно-відновних реакцій, хімічних джерел струму; складає рівняння окисно-відновних реакцій, формули речовин за ступенями окиснення атомів; пояснює суть електродного потенціалу, електролізу, послідовність електродних процесів; роботу гальванічного елемента, закони Фарадея; обчислює ступінь окиснення елементів; масу речовини, що виділяється на катоди, об’єм газу, силу струму і необхідний час; обґрунтовує окисно-відновних процесів, застосування електролізу. |
Визначити ступені окиснення елементів у сполуках http://chemistry.sc46.pp.ua/stupin-okisnennya/#Third
|
47 |
20.12- 24.12
|
Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення атомів елементів |
|
||
48 |
20.12- 24.12 |
Процеси окиснення і відновлення, відновники та окисники. |
|
Заповнити таблицю
|