Автор календарного планування:
Календарне планування з переліком електронних джерел складене вчителем-методистом, к.п.н. Родигіною І.В.
Календарно-тематичне планування
Хімія, 11 клас
(5 г год на тиждень, усього 175 год,)
№ |
Дата |
Тема уроку |
Практична частина |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
Домашнє завдання / Корисні посилання |
Повторення найважливіших питань курсу хімії 10 класу |
|||||
1 |
01.09 – 04.09
|
Інструктаж з правил ТБ Склад, властивості, застосування окремих представників вуглеводнів |
|
|
Написати рівняння реакцій, схеми перетворень
1. Класифікація вуглеводнів. Хімія 11 клас - https://www.youtube.com/watch?v=2zR7Nbg4UFw 2. Склад, властивості, окремих представників вуглеводнів - https://www.youtube.com/watch?v=1FDA0Le9cPY
|
2 |
01.09 – 04.09
|
Склад, властивості, застосування окремих представників вуглеводнів |
|
|
|
3 |
01.09 – 04.09
|
Склад, властивості, застосування окремих представників оксигеновмісних (метанол, етанол, гліцерол, етанова кислота) органічних речовин |
|
|
|
4 |
01.09 – 04.09
|
Склад, властивості, застосування окремих представників нітрогеновмісних (аміноетанова кислота) органічних речовин |
|
|
1. Хімія. 10 кл. "Узагальнення знань по нітрогеновмісним органічним сполукам" - https://www.youtube.com/watch?v=oxO3ddVAWT0 |
5 |
01.09 – 04.09
|
Склад, властивості, застосування окремих представників оксигеновмісних і нітрогеновмісних органічних речовин |
|
|
Пройти тест |
6 |
6.09 – 11.09 |
Теорія хімічної будови органічних сполук |
|
|
Написати структурні формули речовин, розв’язати задачі № 2,4,5 3. Хімія. 10 клас. Теорія будови органічних сполук. Класифікація органічних сполук - https://www.youtube.com/watch?v=_T2htdrGWac 4. Теорія хімічної будови органічних сполук О. М. Бутлерова. Презентація - https://www.youtube.com/watch?v=uDnU17X6Vko |
7 |
6.09 – 11.09 |
Розв'язування задач |
|
|
Розв`язування задач "Визначення формул органічних речовин". – https://www.youtube.com/watch?v=pwOfOBXfE90 2. - https://www.youtube.com/watch?v=bp0-XoX6vqY
|
8 |
6.09 – 11.09 |
Розв'язування задач |
|
|
|
9 |
6.09 – 11.09 |
Розв'язування задач |
|
|
|
10 |
6.09 – 11.09 |
Узагальнення основних питань курсу органічної хімії |
|
|
Скласти узагальнюючу схему, виконати тест 1. Узагальнення та систематизація знань з теми "Оксигеновмісні органічні сполуки"" - https://www.youtube.com/watch?v=jvd03rdzypo 2. Багатоманітність і взаємозв’язок органічних речовин (ЗНО): https://www.youtube.com/watch?v=YLkmD8r3V0Y 3. Генетичні зв’язки між класами органічних речовин |
Розділ І. Повторення та поглиблення основних теоретичних питань курсу основної школи |
|||||
11 |
13.09- 18.09 |
Сучасні уявлення про будову атомів. Нукліди. Ізотопи. Дуалістична природа електрона. Квантові числа: головне, побічне (орбітальне), магнітне, спінове та їх фізичний зміст. Орбіталі. Послідовність заповнення електронами атомних орбіталей: принцип найменшої енергії; принцип Паулі, правила Гунда та Клечковського. |
Демонстрації 1. Різні варіанти Періодичної системи хімічних елементів (довга і коротка форми, віртуальні 3D). 2. Форми електронних орбіталей (віртуальні 3D). 3. Моделі атомів s-, p-, d-елементів (віртуальні 3D).
|
Знаннєвий компонент називає хімічні елементи та їхні сполуки; розрізняє поняття «нуклід» і «ізотоп»; основний і збуджений стани атома; речовини з різними видами хімічних зв’язків; формулює означення основних класів неорганічних сполук з точки зору електролітичної дисоціації; радіусу атома, електронегативності; окисно-відновних реакцій; розчинів; масової частки розчиненої речовини, молярної концентрації; гідролізу солей; періодичний закон; наводить приклади s-, p-, d-елементів; речовин із різними типами хімічного зв Діяльнісний компонент складає електронні та електронно-графічні формули атомів елементів з урахуванням принципу Паулі, правил Ф. Хунда і В.М. Клечковського; рівняння відповідних хімічних реакцій; схеми електронного балансу окисно-відновних реакцій; класифікує хімічні елементи та речовини; хімічні реакції за зміною ступеня окиснення, оборотністю процесу; характеризує хімічні елементи за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атомів; властивості ковалентного зв’язку; порівнює валентні можливості атомів неметалічних елементів 2 і 3 періодів, що знаходяться в одній групі, на основі електронної будови їхніх атомів пояснює дуалістичну природу електрона, фізичну суть квантових чисел, механізми утворення різних видів хімічних зв’язків і різні механізми утворення ковалентного зв’язку; явища, якими супроводжується розчинення речовин; обґрунтовує закономірності змін будови атомів елементів та їхніх властивостей у періодичній системі; залежність фізичних властивостей речовин від їхньої будови; прогнозує фізичні властивості речовин у залежності від їхньої будови; можливість реакції гідролізу; експериментально розв’язує задачі з установлення генетичних зв’язків між класами неорганічних сполук; виготовляє розчини солі заданої молярної концентрації; визначає рН середовища водних розчинів солей; обчислює кількісний склад суміші за рівнянням реакції; молярну концентрацію речовини у розчині; дотримується правил безпеки під час виконання хімічних дослідів. Ціннісний компонент висловлює судження щодо значення періодичного закону для передбачення властивостей іще не відкритих елементів; знань про будову хімічних речовин для визначення сфери їх застосування; окисно-відновних процесів у довкіллі і на хімічних виробництвах. |
1. Попель.П. (рівень стандарту): підруч. для 11 кл. закладів освіти. – Київ: ВЦ «Академія», 2019. – 248 с. §1, 2, №2, 3, с. 8.
Періодичний закон Д.І.Менделєєва Будова електронних оболонок атомів. Збуджений стан атома. |
12 |
13.09- 18.09 |
Будова електронних оболонок атомів. Електронна й електронно-графічна конфігурації атомів s-, p-, d-елементів. Збуджений стан атома. Валентні можливості атомів ІІ-ІІІ періодів. |
|
||
13 |
13.09- 18.09 |
Періодичний закон Д.І.Менделєєва (сучасне формулювання) і Періодична система хімічних елементів., електронегативності. |
|
||
14 |
13.09- 18.09 |
Періодичні закономірності в атомних структурах: зміна радіуса, енергії йонізації, спорідненості до електрона |
|
||
15 |
13.09- 18.09 |
Характеристика хімічного елемента за його місцем у періодичній системі та будовою атома. |
|
Виконати тест |
|
16 |
20.09- 25.09 |
Хімічний зв’язок. Йонний, ковалентний, металічний, водневий зв’язки. |
|
1.. §5, 6, № 47, 52, с.40-41. Йонний зв’язок https://www.youtube.com/watch?v=23Zk00tCtiE&list=PLBoNQWTfdR3iZFlaPZSP6Ggt0Ss3GHsh6&index=17 Особливості іонних сполук та їх фізичні властивості https://www.youtube.com/watch?v=5PS6sajkAo0&list=PLBoNQWTfdR3iZFlaPZSP6Ggt0Ss3GHsh6&index=18 Хімічні властивості йонних сполук https://www.youtube.com/watch?v=7vd8HshwLHo&list=PLBoNQWTfdR3iZFlaPZSP6Ggt0Ss3GHsh6&index=19
Ковалентний зв’язок: механізми його утворення та кількісні характеристики https://www.youtube.com/watch?v=byQ19PcDy7c&list=PLBoNQWTfdR3iZFlaPZSP6Ggt0Ss3GHsh6&index=20 Властивість ковалентного зв’язку - насичуваність https://www.youtube.com/watch?v=gg7y55mJ_wI&list=PLBoNQWTfdR3iZFlaPZSP6Ggt0Ss3GHsh6&index=21 Інші властивості ковалентного зв’язку - полярність та поляризованість https://www.youtube.com/watch?v=6sghaG6SvOQ&list=PLBoNQWTfdR3iZFlaPZSP6Ggt0Ss3GHsh6&index=22 |
|
17 |
20.09- 25.09 |
Обмінний і донорно-акцепторний механізми утворення ковалентного зв’язку. |
|
||
18 |
20.09- 25.09 |
Властивості ковалентного зв’язку: насичуваність, напрямленість, кратність, поляризованість |
|
||
19 |
20.09- 25.09 |
Будова речовин: кристалічний і аморфний стани твердих речовин. Кристалічні ґратки. |
|
||
20 |
20.09- 25.09
|
Залежність фізичних властивостей речовин від їхньої будови. |
|
1.. §8, № 66, 67, с. 48. 2.. с. 54-55, табл., с.58.
|
|
21 |
27.09- 02.10
|
Розчини. Явища, що супроводжують процес розчинення речовин: поглинання і виділення теплоти, гідратація. Характеристики кількісного складу розчинів: масова частка та молярна концентрація розчиненої речовини |
Демонстрації 4. Теплові явища при розчиненні концентрованої сульфатної кислоти (кристалічного натрій гідроксиду) та амоній нітрату. 5. Зміна кольору при розчиненні безводного купрум (ІІ) сульфату. 6. Електроліз розчинів купрум(ІІ) сульфату і калій йодиду (реально або віртуально)
|
2.., с. 103-108, № 4-6, с.104.
Гідроліз солей |
|
22 |
27.09- 02.10
|
Гідроліз солей у водних розчинах. |
|
||
23 |
27.09- 02.10
|
Практична робота №1 |
Практичні роботи 1. Визначення рН середовища водних розчинів солей. 2. Приготування водного розчину солі заданої молярної концентрації |
|
|
24 |
27.09- 02.10
|
Практична робота №2 |
|
|
|
25 |
27.09- 02.10 |
Розв’язування розрахункових задач |
Розрахункові задачі 1. Обчислення молярної концентрації розчину |
|
1.. § 12, № 93, 94, с.72, підготувати проекти № 1, 2. |
26 |
04.10- 09.10 |
Окисно-відновні реакції. Основні окисники і відновники. Складання рівнянь окисно-відновних реакцій за відомими продуктами реакцій |
Навчальні проекти 1. Окисно-відновні процеси у живій природі, повсякденному житті, на хімічних виробництвах. Навчальні проекти 2. Дослідження властивостей рідких кристалів |
|
2.. с.60-62, с. 122-124, приклади. Окисно-відновні реакції https://www.youtube.com/watch?v=GZVNR2Aay8E&list=PLBoNQWTfdR3iZFlaPZSP6Ggt0Ss3GHsh6&index=7
https://www.youtube.com/watch?v=55iIRzxW-KY&list=PLBoNQWTfdR3iZFlaPZSP6Ggt0Ss3GHsh6&index=8 Значення окисно-відновних реакцій у природі, побуті та виробництві https://www.youtube.com/watch?v=ILvZ9gcZuPI&list=PLBoNQWTfdR3iZFlaPZSP6Ggt0Ss3GHsh6&index=11
Основні класи неорганічних сполук і генетичний зв’язок між ними. Хімія 10 клас https://www.youtube.com/watch?v=t0q0n92QP7o
|
27 |
04.10- 09.10 |
Електроліз. Застосування електролізу |
|
|
|
28 |
04.10- 09.10 |
Класифікація неорганічних речовин |
Розрахункові задачі 2. Обчислення кількісного складу сумішей за рівняннями хімічних реакцій. Лабораторні досліди |
|
|
29 |
04.10- 09.10 |
Генетичні зв’язки між класами неорганічних сполук. |
1. Дослідження генетичних зв’язків між класами неорганічних сполук. |
|
|
30 |
04.10- 09.10 |
Узагальнюючий урок з теми «Повторення та поглиблення основних теоретичних питань курсу основної школи» |
|
|
2..с. 130-138, виконати тести, с. 145, скласти схему. |
Розділ ІІ. Неметалічні елементи та їхні сполуки |
|||||
Тема 1. Гідроген. Водень |
|||||
31 |
11.10- 16.10
|
Гідроген. Будова атома. Ізотопи Гідрогену. Особливості розміщення у періодичній системі. Поширення Гідрогену в природі і Всесвіті. Водень. Склад молекули і будова речовини. Добування в промисловості і лабораторії. Фізичні властивості водню. Окисні і відновні властивості водню. Застосування водню. Перспектива використання водню як пального |
Демонстрації 1. Добування водню в лабораторії та способи його збирання. 2. Перевірка водню на чистоту. Демонстрації 3. Горіння водню в кисні. 4. Відновлення міді з купрум(ІІ) оксиду воднем
Навчальні проєкти 1. Водень як екологічно чисте паливо. |
Знаннєвий компонент називає ізотопи та сполуки Гідрогену; наводить приклади реакцій добування водню; Діяльнісний компонент складає електронну та електронно-графічну формули атома Гідрогену; рівняння характерних для водню хімічних реакцій і схеми електронного балансу до них; обґрунтовує місце Гідрогену в періодичній системі, його валентність і ступені окиснення; окисно-відновні властивості гідроген пероксиду; характеризує Гідроген за його місцем у періодичній системі та будовою атома; поширення в природі; фізичні та хімічні властивості водню; експериментально добуває, збирає і перевіряє водень на чистоту; підтверджує окисно-відновні властивості гідроген пероксиду; дотримується правил безпечного поводження з воднем і гідроген пероксидом; Ціннісний компонент оцінює роль водню як екологічно чистого палива; висловлює судження про дію гідроген пероксиду на організм людини. |
1.. § 14-15, 2.. с.186-188, підготувати проект №1. http://chemistry.sc46.pp.ua/gidrogen/
http://chemistry.sc46.pp.ua/1-2-voden-fizichni-vlastivosti-dobuvannya/
http://chemistry.sc46.pp.ua/1-3-himichni-vlastivosti-ta-zastosuvannya-vodnyu/ 2.. с. 192-193, написати ОВР
http://chemistry.sc46.pp.ua/rozrahunkovi-zadachi-z-temi-gidrogen-voden/ |
32 |
11.10- 16.10
|
Гідроген пероксид як сполука Гідрогену. Окисні і відновні властивості гідроген пероксиду. Застосування гідроген пероксиду. |
Лабораторні досліди 1. Дослідження окисних і відновних властивостей гідроген пероксиду Навчальні проекти 2. Біологічна роль гідроген пероксиду. |
||
33 |
11.10- 16.10
|
Практична робота
|
Практичні роботи 1. Відновні властивості водню. |
||
Тема 2. Елементи VІІА групи (галогени) |
|||||
34 |
11.10- 16.10
|
Загальна характеристика елементів групи: Флуор, Хлор, Бром, Йод. Поширення їх у природі. Прості речовини галогени. Склад і будова молекул Фізичні і хімічні властивості галогенів. Добування хлору в лабораторії і промисловості Розв’язування задач |
Демонстрації 1. Зразки хлору, брому (віртуально), йоду, сполук галогенів. 2. Сублімація йоду (реально або віртуально) Навчальні проекти 1. Практичне значення галогенів. 2. Проблема охорони довкілля від забруднення сполуками Хлору і Флуору |
|
2.. с.193-195, підготувати проект № 1, 2.
http://chemistry.sc46.pp.ua/zagalna-harakteristika-elementiv-vii-a-grupi-poshirennya-yih-u-prirodi/
http://chemistry.sc46.pp.ua/ftor-brom-i-jod/
|
35 |
11.10- 16.10
|
Розв’язування задач
|
Розрахункові задачі 1. Обчислення за рівнянням хімічної реакції кількості речовини, маси, об’єму (газуватих речовин) продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один з реагентів взято у надлишку; |
|
1.. § 22, № 167-169, с. 132.
http://chemistry.sc46.pp.ua/hlor-yak-prosta-rechovina/
|
36 |
18.10- 23.10. |
Гідроген хлорид. Склад і будова молекули. Фізичні властивості. Добування і застосування гідроген хлориду. Хлоридна кислота. Хімічні властивості. |
Демонстрації 3. Добування гідроген хлориду та розчинення його у воді. 4. Витіснення галогенів із розчинів відповідних галогенідів. Лабораторні досліди 1. Дослідження хімічних властивостей хлоридної кислоти. |
|
2.. с. 196-198, 1.. № 142, 143, с. 112.
http://chemistry.sc46.pp.ua/gidrogen-hlorid-hloridna-kislota/
http://chemistry.sc46.pp.ua/hloridna-kislota/
|
37 |
18.10- 23.10. |
Хлориди. Якісні реакції на галогенід-іони. Застосування галогенів і їхніх сполук. |
Лабораторні досліди 2,3. Якісні реакції на бромід-, йодид-іони. |
|
|
38 |
18.10- 23.10. |
Практична робота
|
Практичні роботи 1. Розв’язування експериментальних задач за темою «Сполуки галогенів». |
|
http://chemistry.sc46.pp.ua/laboratorni-doslidi-za-temoyu-elementi-vii-a-grupi-10-klas/ |
39 |
18.10- 23.10. |
Узагальнюючий урок з теми «Елементи VІІА групи (галогени)» |
|
|
Скласти узагальнюючу схему, підготувати проекти № 1, 2.
http://chemistry.sc46.pp.ua/test-gidrogen-hlorid-i-hloridna-kislota/
|
Тема 3. Елементи VIА групи (халькогени) |
|||||
40 |
18.10- 23.10. |
Загальна характеристика елементів VI-А групи. Поширеність елементів у природі. |
Навчальні проекти 1. Кисень та життя (промислова екологія). 2. Подвійна роль озону в природі. |
Знаннєвий компонент називає елементи VI-А групи та їхні сполуки, прості речовини Оксигену і Сульфуру, основні наукові принципи, сировину та етапи виробництва сульфатної кислоти; наводить приклади основних природних сполук елементів VIА групи; пояснює явище алотропії, причини кислотних дощів. Діяльнісний компонент характеризує елементи групи, прості речовини Оксигену (кисень, озон) та Сульфуру (ромбічна, моноклинна, пластична сірка); фізичні та хімічні властивості простих речовин, оксидів і кислот Сульфуру; поширеність у природі Оксигену та Сульфуру; практичне значення кисню, сірки та сполук Оксигену і Сульфуру; біологічну роль Оксигену, Сульфуру та їхніх сполук; сировину, основні стадії та хімічні реакції, що лежать в основі виробництва сульфатної кислоти контактним способом, закономірності їх перебігу та керування ними; складає електронні та електронно-графічні формули атомів елементів групи, рівняння хімічних реакцій, що характеризують основні хімічні властивості кисню, сірки та сполук Сульфуру, схеми електронного балансу окисно-відновних реакцій; порівнює елементи VIА групи за їхнім місцем у періодичній системі і електронною будовою атомів, фізичні та хімічні властивості їхніх сполук, прості речовини Оксигену та Сульфуру, хімічні властивості концентрованої і розбавленої сульфатної кислоти визначає сульфід-, сульфіт-іони в розчинах; розв’язує експериментальні задачі, обираючи і обґрунтовуючи план дослідження; обчислює кількість речовини, масу або об’єм продукту реакції за відомою кількістю речовини, масою або об’ємом реагента, що містить домішки, обираючи і обґрунтовуючи спосіб розв’язання; дотримується правил безпечного поводження з розчином сульфатної кислоти, правил безпеки під час виконання хімічного експерименту. Ціннісний компонент висловлює судження щодо біологічної ролі Оксигену, Сульфуру та їхніх сполук; оцінює значення кисню та озонового шару для життя організмів на Землі, екологічну небезпеку виробництва сульфатної кислоти; вплив кислотних дощів на довкілля; робить висновки щодо фізіологічної дії сірководню, впливу речовин на навколишнє середовище і здоров’я людини; усвідомлює необхідність збереження власного здоров’я і довкілля при використанні хімічних сполук. |
2.. с. 198-200, написати есе. «Біологічна роль озону та кисню». 11 клас. Хімія. Хар-ка неметалічних елементів, їхнє розташування у періодичній системі (Тиж.7:СР) (МОН) https://www.youtube.com/watch?v=LU9qEBmMnTU Місце неметалічних елементів у періодичній системі Д.І.Менделєєва. Хімія 10 клас https://www.youtube.com/watch?v=RN4jnH8G2Zo Колообіг неметалічних елементів у природі. Парниковий ефект. Хімія 10 клас |
41 |
01.11- 06.11 |
Порівняння фізичних та хімічних властивостей озону та кисню. Біологічна роль озону та кисню. |
Демонстрації 3. Взаємодія кисню з неметалами та металами. |
Заповнити таблицю Озон https://www.youtube.com/watch?v=x4V1eBrfkRQ Колообіг кисню в природі. Озон. Біологічна роль кисню Проблема чистого повітря |
|
42 |
01.11- 06.11 |
Сульфур. Прості речовини. Фізичні та хімічні властивості. Застосування. |
|
2.. с.86-87, зад. № 13, 14. Презентація Сульфур https://www.youtube.com/watch?v=IS8_c__BGkM
Алотропія. Алотропні модифікації |
|
43 |
01.11- 06.11 |
Розв’язування задач |
Розрахункові задачі 1. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту реакції за відомою кількістю речовини, масою або об’ємом реагента, що містить домішки. |
||
44 |
01.11- 06.11 |
Розв’язування задач |
|||
45 |
01.11- 06.11 |
Гідроген сульфід. Фізичні та хімічні властивості: взаємодія з киснем.. |
|
2.. с.204-206, 1.. № 138, 142, с. 112. 11 клас. Хімія. Сполуки неметалічних елементів з гідрогеном. Характеристика гідроген хлориду та гідроген сульфіду. Особливості водних розчинів цих сполук, їх застосування (Тиж.8:ПТ) (МОН) |
|
46 |
08.11- 13.11 |
Сульфідна кислота та сульфіди. Якісна реакція на сульфід-іони. Фізіологічна дія сірководню. |
Лабораторні досліди 2. Якісні реакції на сульфід- іони. |
2.. с. 206-209, написати ОВР Таблиця кислот. Тренажер для запам'ятовування назв і формул https://www.youtube.com/watch?v=9VuwkaaGxmM 11 клас. Хімія. Оксиди неметалічних елементів. Їхні загальні хімічні властивості (Тиж.8:СР) https://www.youtube.com/watch?v=MiTS1BLcSYk Якісна реакція на сульфіт- та сульфат- йони |
|
47 |
08.11- 13.11 |
Сульфур(IV) оксид, окисно-відновні властивості. |
Демонстрації 4. Добування сульфур(IV) оксиду реакцією обміну та доведення його кислотного характеру. |
||
48 |
08.11- 13.11 |
Сульфітна кислота, окисно-відновні властивості. |
Лабораторні досліди 3. Якісні реакції на сульфіт -іони. |
||
49 |
08.11- 13.11 |
Сульфур(VІ) оксид. Сульфатна кислота. Фізичні та хімічні властивості концентрованої сульфатної кислоти. Гігроскопічні властивості.. |
Демонстрації Взаємодія концентрованої сульфатної кислоти з металами (віртуально). 5. Дія концентрованої сульфатної кислоти на цукор (віртуально). |
Оксиди неметалічних елементів: cульфур (ІV) оксид і сульфур (VI) оксид. https://www.youtube.com/watch?v=1iOjeB8uT9Y
|
|
50 |
08.11- 13.11 |
Хімічні властивості сульфатної кислоти |
|
Виконати тест Дія сульфатної кислоти на метали https://www.youtube.com/watch?v=LD5uopZaRck Дія сульфатної кислоти на цукор https://www.youtube.com/watch?v=_RHsy20Uzkw Дія сульфатної кислоти на папір https://www.youtube.com/watch?v=PiIpLcClb1I Дослід "Взаємодія купрум оксиду і сульфатної кислоти https://www.youtube.com/watch?v=a9jGaKsWsGM
|
|
51 |
15.11- 20.11 |
Солі сульфатної кислоти. Застосування сульфатної кислоти та її солей |
Лабораторні досліди 1. Хімічні властивості розведеної сульфатної кислоти та сульфатів. |
2.. с. 209-211, написати ОВР, скласти узагальнюючу схему «Сполуки Сульфуру Сульфатна кислота. Сульфати. https://www.youtube.com/watch?v=aWRI1P0AVS0 Сульфатна кислота і сульфати https://www.youtube.com/watch?v=WEoM6Lno45w Сульфатна кислота і сульфати. Презентація https://www.youtube.com/watch?v=wkfHiHEHH6Q Виробництво сульфатної кислоти (Жовті Води) https://www.youtube.com/watch?v=46jr5X6oerA Олеум. Розрахункові задачі. клас. Підготовка до ЗНО з хімії. |
|
52 |
15.11- 20.11 |
Загальні наукові принципи хімічного виробництва: вибір сировини, теплообмін, протитечія, безперервність, комп’ютеризація виробничих процесів. Промислове виробництво сульфатної кислоти. |
|
||
53 |
15.11- 20.11 |
Практична робота
|
Практичні роботи 1. Розв’язування експериментальних задач за темою „Сполуки Сульфуру”. |
||
54 |
15.11- 20.11 |
Контрольна робота |
|
|
|
55 |
15.11- 20.11
|
Охорона навколишнього середовища від забруднення промисловими викидами. Кислотні дощі. |
|
Підготувати презентацію «Кислотні дощі». Кислотний характер оксидів і гідратів оксидів. Кислотні дощі. https://www.youtube.com/watch?v=33KZ8fe6BmU Що таке кислотні дощі? | Природні катаклізми і як з ними боротися | Екологія 13+ https://www.youtube.com/watch?v=urJZkYxTeLY Кислотні дощі |
|
Тема 4. Елементи VА групи |
|||||
56 |
22.11- 27.11 |
Загальна характеристика елементів V-А групи. Поширеність їх у природі. Біологічна роль Нітрогену і Фосфору. Азот. Склад молекули і будова речовини. Фізичні та хімічні властивості. Добування, застосування. |
|
Знаннєвий компонент називає елементи VА групи та їхні сполуки, прості речовини Фосфору; наводить приклади основних природних сполук Нітрогену та Фосфору, нітрогено- і фосфоровмісних добрив; пояснює донорно-акцепторний механізм утворення ковалентного зв’язку в йоні амонію; колообіг Нітрогену та Фосфору в природі; основні наукові принципи виробництва амоніаку; Діяльнісний компонент характеризує елементи групи за їхнім місцем у періодичній системі та електронною будовою атома, прості речовини Фосфору (червоний, білий, чорний фосфор); фізичні та хімічні властивості азоту (взаємодія з металами, воднем і киснем), фосфору (взаємодія з киснем, галогенами, металами), амоніаку (взаємодія з водою, кислотами, горіння та каталітичне окиснення), солей амонію (взаємодія з лугами, солями, розкладання при нагріванні, гідроліз); оксидів Нітрогену та Фосфору (взаємодія з водою, лугами, основними оксидами), ортофосфатної кислоти і її солей; поширеність елементів та їхніх сполук у природі, нітрогено- і фосфоровмісні мінеральні добрива; пояснює уплив різних чинників на зміщення хімічної рівноваги; добирає умови зміщення хімічної рівноваги оборотних процесів на основі принципу складає електронні та електронно-графічні формули атомів Нітрогену і Фосфору; рівняння відповідних хімічних реакцій, схеми електронного балансу окисно-відновних реакцій; порівнює елементи V-А групи за їхнім положенням у періодичній системі та електронною будовою атомів, фізичні та хімічні властивості сполук Нітрогену і Фосфору, прості речовини Фосфору, властивості концентрованої і розведеної нітратної кислот (розкладання на світлі та при нагріванні, взаємодія з металами та деякими неметалами, основними й амфотерними оксидами та гідроксидами, солями, дія на органічні сполуки); визначає амоній-, нітрат- і ортофосфат-іони; передбачає екологічні проблеми, пов’язані з використанням фосфатів; обчислює вихід продукту від теоретично можливого, обираючи і обґрунтовуючи спосіб розв’язання; дотримується правил безпечного поводження з амоніаком і розбавленою нітратною кислотою; планує та виконує експериментальні дослідження. Ціннісний компонент висловлює судження щодо значення поняття «вихід продукту» для оцінювання ефективності виробництва; оцінює вплив сполук Нітрогену та Фосфору на довкілля і здоров’я людини; значення нітрогено- і фосфоровмісних добрив для підвищення врожайності сільськогосподарських культур; екологічну небезпеку хімічних виробництв; критично ставиться до проблеми вмісту нітратів і нітритів у харчових продуктах; обґрунтовує застосування азоту, фосфору та сполук Нітрогену, Фосфору; робить висновки щодо біологічної ролі Нітрогену і Фосфору; |
2.. с. 212-214, 1.. § 9, 10, № 78, 79, с. 59. Нітроген і фосфор (ДОСЛІДИ З ПОХІДНИМИ) https://www.youtube.com/watch?v=lss2GQ8bDas Цікаві досліди з рідким азотом біохіміка Гліба Репіча https://www.youtube.com/watch?v=fuDxQVL6a4E Амоніак. Солі амонію. https://www.youtube.com/watch?v=OQFNvGAy5cw Характеристика амоніаку (Тиж.9:СР) (МОН) |
57 |
22.11- 27.11 |
Амоніак. Склад молекули і будова речовини. Фізичні та хімічні властивості. Фізіологічна дія амоніаку. Лабораторні способи добування амоніаку. |
Демонстрації 1. Добування амоніаку реакцією обміну. 2. Розчинення амоніаку у воді ( "фонтан") . 3. Взаємодія амоніаку з гідроген хлоридом. |
||
58 |
22.11- 27.11 |
Оборотні й необоротні реакції. Хімічна рівновага. Умови зміщення хімічної рівноваги. Принцип Ле Шательє. Керування хімічними процесами: зміна швидкості реакції та зміщення хімічної рівноваги. Синтез амоніаку в промисловості |
|
2.. с. 216-218. 1.. № 141, 145, с.112. Хімія Хімічна рівновага https://www.youtube.com/watch?v=GRGyAi93MCg
Лабораторний дослід № 6. Виявлення катіонів амонію https://www.youtube.com/watch?v=tzGJ9-T2Ixc Якісна реакція на катіони АМОНІЮ (1 аналітична група) з реактивом Несслера |
|
59 |
22.11- 27.11 |
Солі амонію. Фізичні та хімічні властивості. Якісна реакція на йон амонію. Застосування амоніаку та солей амонію. |
Демонстрації 4. Термічне розкладання солей амонію. Лабораторні досліди 1.Якісна реакція на амоній-іон. |
||
60 |
22.11- 27.11 |
Практична робота
|
Практичні роботи 1. Добування амоніаку та досліди з ним. |
Добування амоніаку |
|
61 |
29.11- 04.12 |
Нітроген(ІІ) оксид і нітроген(ІV) оксид. Фізичні та хімічні властивості: окисно-відновні, відношення до води та лугів. Фізіологічна дія оксидів Нітрогену на організм. Захист довкілля від оксидів Нітрогену. |
|
Підготувати презентації «Фізіологічна дія оксидів Нітрогену на організм». «Захист довкілля від оксидів Нітрогену». Оксиди неметалічних елементів: нітроген (ІІ) оксид, нітроген (ІV) оксид і фосфор (V). |
|
62 |
29.11- 04.12 |
Нітратна кислота Фізичні та хімічні властивості розведеної та концентрованої нітратної кислоти |
Демонстрації 5. Взаємодія розбавленої та концентрованої нітратної кислоти з міддю. 6.Спалахування скипидару в нітратній кислоті. |
2.. с. 219-221, написати ОВР,
1.. № 158, 159, 160, с. 127. підготувати проект № 1 Нітратна кислота. Нітрати. https://www.youtube.com/watch?v=4C0RtWVWHKk |
|
63 |
29.11- 04.12 |
Якісна реакція на нітрат-іони. Застосування нітратної кислоти. Нітрати. Фізичні та хімічні властивості розкладання при нагріванні. |
|
2.. с. 221-222. |
|
64 |
29.11- 04.12 |
Розв’язування задач |
Розрахункові задачі 1. Обчислення виходу продукту від теоретично можливого. |
1.. §11, № 81, 82, 84, с. 64. Обчислення виходу продукту реакції від теоретичного |
|
65 |
29.11- 04.12 |
Нітрити. Проблема вмісту нітратів і нітритів у харчових продуктах. Застосування нітратів. Колообіг Нітрогену в природі. |
Навчальні проекти 1. Зменшення вмісту нітратів в продуктах харчування у домашніх умовах. |
Підготувати навчальні проекти Нітрати у продуктах харчування та очистка стічних вод https://www.youtube.com/watch?v=BQeb3htDB1k Колообіг Нітрогену, Оксигену, Карбону в природі |
|
66 |
06.12- 11.12
|
Фосфор. Прості речовини Фосфору. |
|
2.. С. 222-224. горіння фосфору у кисні https://www.youtube.com/watch?v=qvCkDBO0wUQ Демонстрація_ Горіння фосфору в кисні https://www.youtube.com/watch?v=EX5g5R4Z7CY Демонстрація "Взаємодія фосфор оксиду з водою" (РАНОК) |
|
67 |
06.12- 11.12
|
Фізичні та хімічні властивості. Добування. Застосування фосфору. |
|
||
68 |
06.12- 11.12
|
Фосфор(V) оксид. Фізичні та хімічні властивості. Застосування. |
|
||
69 |
06.12- 11.12
|
Ортофосфатна кислота, її солі. Якісна реакція на ортофосфат-іони. |
Лабораторні досліди 2. Якісна реакція на ортофосфат-іон. |
2.. с. 224-226, підготувати проект № 2 Ортофосфатна кислота. Ортофосфати. https://www.youtube.com/watch?v=PhVvqe2NqGg Виявлення ортофосфат-іонів в розчині |
|
70 |
06.12- 11.12 |
Колообіг Фосфору в природі |
|
Створити презентації Колообіг фосфору у природі |
|
71 |
13.12- 18.12 |
Нітрогено- і фосфоровмісні мінеральні добрива. |
Лабораторні досліди 3.Ознайомлення із зразками нітрогено- і фосфоровмісних добрив. |
2.. с. 222, с. 227, скласти узагальнюючу схему. Азотні й фосфорні добрива. Хімія 10 клас https://www.youtube.com/watch?v=-8iS9zMiScA Мінеральні добрива. Поняття про кислотні та лужні ґрунти (Тиж.3:ПТ) (МОН) https://www.youtube.com/watch?v=bIqS6JLEuPE Мінеральні добрива https://www.youtube.com/watch?v=euxBtwKISWw Загальні відомості про мінеральні добрива" https://www.youtube.com/watch?v=O2gzs3GkxyA Мінеральні добрива та їх класифікація |
|
72 |
13.12- 18.12 |
Практична робота
|
Практичні роботи 2. Визначення мінеральних добрив. |
|
|
73 |
13.12- 18.12 |
Практична робота
|
Практичні роботи 3. Розв’язування експериментальних задач за темою "Сполуки Нітрогену та Фосфору". |
|
|
74 |
13.12- 18.12 |
Контрольна робота з теми 4. Елементи VА групи |
|
|
|
75 |
13.12- 18.12 |
Проблема охорони довкілля при використанні мінеральних добрив |
Навчальні проекти 2. Мінеральні добрива: позитивні і негативні наслідки застосування |
Підготувати навчальні проекти Хімія та екологія. |
|
76 |
20.12- 24.12 |
Захист навчальних проєктів |
|
|
|
77 |
20.12- 24.12 |
Захист навчальних проєктів |
|
|
|
78 |
20.12- 24.12 |
Розв’язування задач |
|
|
|
79 |
20.12- 24.12 |
Розв’язування задач |
|
|
|
80 |
20.12- 24.12 |
Розв’язування задач |
|
|