Автори календарного планування:
Календарне планування з переліком електронних джерел складене колективом кафедри Біології вчителем-методистом Строновою Т.М., вчителем-методистом Козленко С.А., вчителем-методистом Шинкаренко І.М., вчителем-методистом Столяровою С.О.
№ уроку |
тиждень |
тема уроку |
освітні ресурси |
домашнє завдання |
1-4.09 |
Подразливість біологічних об’єктів . |
у навчальних групах |
||
Подразливість у прокаріотів, протистів і грибів |
||||
3. |
Подразливість у рослин. Особливості подразливості у комахоїдних рослин |
|||
4. |
Подразливість у тварин. Збудливі тканини. Мембранний потенціал. Потенціал дії. |
|||
Різноманіття рецепторів. |
||||
6-11.09 |
Сприйняття сигналів та поріг збудливості. |
https://m.youtube.com/watch?v=8iHC21ciBa4 https://pt.slideshare.net/kuchmapatriot/ss-69237430 https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-organi-chuttya-tvarin-h-znachennya-147996.html https://vseosvita.ua/library/prezentacia-umovni-ta-bezumovni-refleksi-ludini-127854.html |
у навчальних групах |
|
Сенсорні системи тварин: їх компоненти та різноманітність. |
||||
Еволюція сенсорних систем. Сенсорні системи людини. |
||||
Рефлекс. Рефлекторна дуга. Безумовні та умовні рефлекси. |
||||
Подразнення і вища нервова діяльність. |
||||
13-18.09 |
Слова і символи як подразники. |
https://vseosvita.ua/library/prezentacia-ponatta-pro-signalni-sistemi-mova-245484.html |
у навчальних групах |
|
Друга сигнальна система. |
||||
Подразливість і пристосування до умов середовища. |
||||
Подразливість у взаємодіях живих організмів. |
||||
Узагальнення і контроль знань |
||||
20-25.09 |
Рух як властивість живого. Функції руху. |
https://vseosvita.ua/library/prezentacia-ruh-u-zivij-prirodi-313355.html |
у навчальних групах |
|
Рух на різних рівнях організації живого. Типи руху організмів. |
||||
Рухи клітин. |
||||
Будова і робота м’язів. |
||||
Типи мязової тканини. Механізм м’язового скорочення. |
||||
21. |
27.09-2.10 |
Рухи рослин. |
https://www.youtube.com/watch?v=g7bUpJLXtKc
|
у навчальних групах |
22. |
Ростові рухи рослин на прикладі проростків насіння. Пр. р. |
|||
23. |
Рухи тварин. |
|||
24. |
Дослідження залежності між типом руху організму і будовою його тіла. Пр .р. |
|||
25. |
Одомашнення культурних рослин. |
|||
26. |
4-9.10 |
Одомашнення і поширення тварин. |
https://vseosvita.ua/library/prezentacia-na-temu-odomasnenna-tvarin-selekcia-tvarin-14370.html https://vseosvita.ua/library/prezentacia-do-uroku-migracii-tvarin-257241.html
|
у навчальних групах |
27. |
Дослідження зв’язку між чисельністю одомашнених тварин і розвитком людства. Проект |
|||
28. |
Міграції тварин: причини, способи і шляхи. |
|||
29. |
Вплив людської діяльності на міграційні процеси. |
|||
30. |
Узагальнення і контроль |
|||
31. |
11-13.10 |
Поняття саморегуляції. Саморегуляція на різних рівнях біологічних систем. |
|
у навчальних групах |
32. |
Принцип зворотнього зв’язку. |
|||
33. |
Саморегуляція на молекулярному рівні. |
|||
34. |
Саморегуляція на клітинному рівні. |
|||
35. |
Саморегуляція на тканинному рівні. |
|||
36. |
18-23.10 |
Гомеостаз . |
http://pti.kiev.ua/prezent/uchniv/591-prezentacya-gomeostaz-organzmu.html https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-sposobi-termoregulyaci-organizmiv-124685.html
|
у навчальних групах |
37. |
Нервова регуляція. |
|||
38. |
Гуморальна регуляція. Взаємозв’язок нервової і гуморальної систем. |
|||
39. |
Терморегуляція . водно – сольовий гомеостаз. Детоксикація. |
|||
40. |
Моделювання механізмів підтримання гомеостазу. Пр.р. |
|||
41. |
1-6.11 |
Імунітет як засіб збереження гомеостазу |
https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-imunitet-111441.html https://www.youtube.com/watch?v=FUAaf859Zhg
|
у навчальних групах |
42. |
Поведінкові механізми збереження гомеостазу. |
|||
43. |
Регуляція у рослин. |
|||
44. |
Вияви саморегуляції біологічних систем надорганізмових рівнів. |
|||
45. |
Дослідження добових біоритмів. Пр.р. |
|||
46. |
8-13.11 |
Узагальнення і контроль |
|
у навчальних групах |
47. |
Адаптації та їх значення. |
|||
48. |
Механізми адаптацій. |
|||
49. |
Адаптації в прокаріотів. |
|||
50. |
Адаптації в протистів. |
|||
51. |
15-20.11 |
Адаптації у рослин. |
у навчальних групах |
|
52. |
Виявлення морфологічних та фізіологічних адаптацій рослин до умов існування. (екскурсія) |
|||
53. |
Пристосування рослин до розмноження і поширення. |
|||
54. |
Захисні реакції в організмі рослин. |
|||
55. |
Роль ендокринної та нервової систем для адаптації в людей і тварин. |
|||
56. |
22-27.11 |
Адаптації людини і тварин до жари й холоду. |
https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-adaptaci-lyudini-y-tvarin-do-zhari-y-holodu-135104.html
|
у навчальних групах |
57. |
Адаптації людини й тварин до гіпоксії, тиску, концентрації солей. |
|||
58. |
Адаптації тварин до умов харчування. |
|||
59. |
Добові і сезонні адаптації тварин. |
|||
60. |
Імунні адаптаційні реакції. Фізіологічні механізми підтримання гомеостазу в умовах крововтрати. Реакції на вплив токсичних речовин. |
|||
61. |
29.11-4.12 |
Регенерація. |
https://www.youtube.com/watch?v=xLwIioujHcI
|
у навчальних групах |
62. |
Адаптації до фізичного навантаження. |
|||
63. |
Стрес та дистрес. |
|||
64. |
Вікова динаміка адаптаційних можливостей. |
|||
65. |
Компенсаторні можливості організму людини. |
|||
66. |
6-11.12 |
Адаптація як результат еволюції. Формування коадаптацій у симбіотичних організмів. |
https://www.youtube.com/watch?v=6r2RwN282MI https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-zdoroviy-sposib-zhittya-principi-y-skladovi-131505.html
|
у навчальних групах |
67. |
Узагальнення і контроль |
|||
68. |
Здоровий спосіб життя та його складові. Розроблення власної програми фізичної самопідготовки. Пр.р |
|||
69. |
Негативний вплив на здоров’я людини алкоголю, куріння та наркотиків. |
|||
70. |
Вплив зовнішніх факторів на здоров’я людини. |
|||
71. |
13-18.12 |
Безпека і статева культура. |
https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-profilaktika-porushen-oporno-ruhovo-sistemi-191745.html
|
у навчальних групах |
72. |
Неінфекційні захворювання опорно – рухової системи та їх профілактика. |
|||
73. |
Неінфекційні захворювання основних систем органів та їх профілактика. |
|||
74. |
Надання першої медичної допомоги. Пр.р |
|||
75. |
Неінфекційні захворювання нервової системи та їх профілактика. |
|||
76. |
20-24.12 |
Імунна система людини, особливості її функціонування. |
https://www.youtube.com/watch?v=Kh24oSN_1mA https://www.youtube.com/watch?v=1gpBNTB-dSY
|
у навчальних групах |
77. |
Імунітет. Види імунітету. Алергія. |
|||
78. |
Онкологічні захворювання. |
|||
79. |
Генетичні хвороби людини. |
|||
80. |
Медико – генетичне консультування та пренатальна діагностика. |
|||
81 |
Вивчення тенденцій у виборі продуктів харчування населенням України, аналіз їх причин і наслідків. |
https://koloro.ua/ua/blog/issledovaniya/6-tendenciy-v-potreblenii-productov-pitaniya-v-ukraini.html https://vseosvita.ua/library/prezentacia-do-uroku-infekcijni-zahvoruvanna-21478.html |
у навчальних групах |
|
82 |
Інфекційні та інвазійні захворювання людини. |
|||
83 |
Інфекційні та інвазійні захворювання людини. Шляхи зараження. |
|||
84 |
Трансмісивні захворювання та їхні природні осередки. |
|||
85 |
Діагностика інфекційних та інвазійних захворювань. |
|||
86 |
Паразитичні членистоногі. |
https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-parazitichni-chlenistonogi-139493.html https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-virusni-zahvoryuvannya-h-profilaktika-2036.html https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-snid-106328.html
|
у навчальних групах |
|
87 |
Профілактика захворювань, які переносять паразитичні та кровосисні членистоногі. |
|||
88 |
Вірусні захворювання людини. |
|||
89 |
СНІД |
|||
90 |
Необхідність глобального контролю за вірусними інфекціями людини, тварин і рослин у сучасних умовах. |
|||
91 |
Профілактика вірусних захворювань. |
https://vseosvita.ua/library/prezentacia-ponatta-pro-signalni-sistemi-mova-245484.html https://vseosvita.ua/library/prezentacia-profilaktika-virusnih-zahvoruvan-221796.html https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-profilaktika-infekciynih-zahvoryuvan-100332.html https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-borotba-z-mikologichnimi-zahvoryuvannyami-140219.html https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-borotba-z-protozoynimi-zahvoryuvannyami-140275.html
|
у навчальних групах |
|
92 |
Профілактика захворювань людини і тварин, які спричиняються пріонами. |
|||
93 |
Боротьба з бактеріальними захворюваннями. |
|||
94 |
Боротьба з мікологічними захворюваннями. |
|||
95 |
Боротьба з протозойними захворюваннями. |
|||
96 |
Профілактика захворювань людини, збудниками яких є паразитичні черви. |
https://vseosvita.ua/library/prezentacia-na-temu-selekcia-170168.html
|
у навчальних групах |
|
97 |
Основи сучасної селекції, її завдання. |
|||
98 |
Поняття сорту, породи, штаму. |
|||
99 |
Порівняльна характеристика порід тварин (сортів рослин). Пр.р. |
|||
100 |
Внесок вітчизняних учених в розвиток селекції. |
|||
101 |
|
Штучний добір та його форми. |
https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-shtuchniy-dobir-141887.html
|
у навчальних групах |
102 |
Методи селекції рослин. |
|||
103 |
Методи селекції тварин. |
|||
104 |
Типи схрещувань. |
|||
105 |
Методи розведення. |
|||
106 |
|
Селекція рослин. Центри різноманітності та походження культурних рослин. |
|
у навчальних групах |
107 |
Селекція тварин. |
|||
108 |
Селекція мікроорганізмів. |
|||
109 |
Генетична й клітинна інженерія. |
|||
110 |
Клонування ДНК та організмів. |
|||
111 |
|
Генетично модифіковані організми. |
https://naurok.com.ua/prezentaciya-osnovni-napryami-suchasno-biotehnologi-46113.html
|
у навчальних групах |
112 |
ГМО: за і проти. (круглий стіл) |
|||
113 |
Біотехнологія. |
|||
114 |
Проблеми та перспективи розвитку селекції й біотехнології. |
|||
115 |
Узагальнення і контроль |