В ліцеі проведено онлайн тренінг «ПРОТИДІЯ ДЕЗІНФОРМАЦІЇ в умовах воєнного стану»

Кураторами класів спільно із експертами психологічного центру Українського медичного ліцею Національного медичного університету імені О.О. Богомольця проведено онлайн тренінг із здобувачами/ здобувачками освіти, іх батьками, педагогічними працівниками закладу «Протидія дезінформації в умовах воєнного стану. Правила реагування».

Інформаційна війна – вплив на населення країни у мирний або військовий час через розповсюдження певної інформації та захист громадян власної країни від такого впливу.
Основними об’єктами протистояння у ході воєнного часу є інформаційний простір, інформаційні ресурси, системи управління зв’язку, навігації, комп’ютерні мережі, радіоелектронні засоби тощо.
Головні завдання: підрив морально – психологічного стану, зміна поведінкового й емоційного настрою, дезорієнтація та дезінформація, послаблення певних традицій і переконань, залякування власного народу образом ворога, а супротивника – своєю могутністю, забезпечення ринків збуту (як складова конкурентноі боротьби). Спроби залякати супротивника за допомогою агітації, дезінформації та пропаганди відомі з часів Стародав. Єгипту, Греції
та Риму, однак особливого значення така форма впливу набула у 20 ст., коли розвиток ЗМІ (газети, радіо, телебачення, Інтернет) дозволив маніпулювати масовою свідомістю на значних відстанях:
https://esu.com.ua/search_articles.php?id=12460
Антидотом у інформаційній війні є комплекс заходів під спільною узагальнюючою назвою інформаційна гігієна, який розкриває механізми боротьби з інформаційною війною, пояснює механізми інформаційної війни, розробляє протидію — від створення швидкого легкозасвоюваного «інформаційного цукру» на випередження, де простими словами пояснюється суть явища, до пояснення складних механізмів перевірки джерел інформації, виявлення фальшивих новин, загальноосвітня діяльність з акцентуванням уваги на можливе перекручування окремих фактів супротивником.
Інформаційна війна у сучасних умовах є одним з вирішальних факторів перемоги.
Особливо це важливо для України, яка веде асиметричну війну проти ядерної держави з переважаючим військовим потенціалом.
Від того, як за кордоном сприймають події в Україні, залежить і рівень політичної підтримки, і обсяги допомоги, і масштаби запроваджених проти агресора санкцій.
Відкритість, високий професійний рівень організації інформаційної кампанії Офісом Президента України, Міноборони, МЗС, МОН, МОЗ та українськими журналістами, готовність і вміння відстоювати нашу позицію у світових ЗМІ, активно працювати у соціальних мережах.

Під час тренінгу були також використані матеріали Освітнього проєкту #stop_sexтинг.
Експерти фокусували увагу учасників тренінгу на тому, що в нашій країні тривають не тільки активні бойові дії, але й
інформаційна війна. Молоді громадяни України натрапляють в інтернеті на фейкові новини та деструктивні заклики. Головна загроза гібридної війни – громадяни можуть піддаватися впливу дезінформації та сумніватись в правді, що грає на руку злочинців.
У запропонованих матеріалах зібрані практичні поради, як українцям вберегти себе під час гібридної війни та захистити учнів/учениць, що довгий час проводять в мережі.
Зокрема, батьки та педагоги знайдуть відповіді на такі питання:
як оцінити інформацію, яку дитина хоче поширити;
як її навчити правильно поводитися з дезінформацією;
як побудувати бесіду з стосовно контенту, який вона бачить в інтернеті.

Ознайомитися з буклетом можна за посиланням:
https://stop-sexting.in.ua/wp-content/uploads/2022/07/dezinformacziya-1.pdf

Спільнота Українського медичного ліцею Національного медичного університету імені О.О. Богомольця щиро дякує громадським організаціям, команді #stop_sexтинг/mon.gov.ua, всім хто долучився до створення контенту буклету та інших матеріалів.

З Перемогою в серці!
Слава Україні!

Центр комунікації