Календарно-тематичне планування
уроків зарубіжної літератури
11 клас
(1 година на тиждень)
2020 – 2021 н. р.
Календарно-тематичне планування складено відповідно до програми:
Програма із зарубіжної літератури (рівень стандарту) для 10-11 класів загальноосвітніх шкіл, затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки № 1407 від 23 жовтня 2017 року.
Усього – 34 (35) години (1 година на тиждень):
Текстуальне вивчення творів – 30 годин;
Розвиток мовлення – 4 години (у межах годин на текстуальне вивчення);
Позакласне читання – 2 години
Резервний час – 2 (3) години
ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТА
Параметри перевірки |
Кількість за програмою |
Дати проведення |
||
1 с. |
|
1 с. |
|
|
Контрольна роботи у формі: Контрольного класного твору; Виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання) |
2 1
|
2 1 |
За календарним планом |
|
Уроки розвитку мовлення |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
|
|
Уроки позакласного читання |
1 |
1 |
|
|
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
|
|
(ТЛ) – теорія літератури (ЛК) – література і культура (ЕК) – елементи компаративістики (МЗ) – міжпредметні зв’язки (УС) – Україна і світ |
|
|
|
|
ІІ СЕМЕСТР
№ |
Дата |
Тема (основний зміст уроку) |
Корисні посилання |
Д/з, повторення |
17 |
11-16.01 |
ТЕМА №3. АНТИУТОПІЯ У СВІТОВІЙ ЛІТЕРАТУРІ Розвиток жанру антиутопії у XX ст.: ознаки та представники. Велика Британія Джордж Оруелл (Ерік Артур Блер, 1903 – 1950). «1984». Зв’язок творчості Дж. Оруелла із соціально-історичною ситуацією доби. Викриття сутності тоталітарної системи та її ієрархії в антиутопіях митця. Поетика антиутопії (фантастика, мова, символи, алегорії та ін.). (ТЛ) Антиутопія, конфлікт, сатира, соціальна фантастика. (ЛК) Викривальний пафос антиутопії, спрямований проти тоталітаризму. Антиутопія в кіномистецтві XX–XXI ст. (УС) Антиутопія в українській літературі. (ЕК) Зіставлення фрагментів англійських оригіналів й українських перекладів творів Дж. Оруелла. (МЗ) Історія, художня культура.
|
https://www.youtube.com/watch?v=hPKzM2E2Djg&ab_channel=TUT.BY https://www.youtube.com/watch?v=Wm-H4b4BOos&ab_channel=BBbook https://dovidka.biz.ua/1984-dzhordzh-orvell-analiz/ https://dovidka.biz.ua/dzhordzh-oruell-1984-golovni-geroyi/ https://www.youtube.com/watch?v=RvYPgj9xhkE&ab_channel=Ja%C5%ADsie%C5%84Viadka https://naurok.com.ua/test/roman-dzhordzha-orvella-1984-30054.html
|
С.109-114, проч. роман Дж.Оруела «1984», скл. паспорт твору |
18 |
18-23.01 |
Джордж Оруелл «1984». Боротьба проти страху й рабської покірності в суспільній свідомості. Образ головного героя в динаміці.
|
С.117-121, х-ка обр. гол. героя, завд.10 (с.121)* |
|
19 |
25-30.01 |
ПРОБЛЕМА ВІЙНИ І МИРУ В ЛІТЕРАТУРІ XX СТ. Німеччина Епічний театр Б. Брехта: теоретичні засади й художня практика. Бертольт Брехт (1898 – 1956). «Матінка Кураж та її діти». Б. Брехт – драматург-новатор. (ТЛ) Епічний театр, підтекст, мотив, композиція. (УС) Друга світова війна у творах української літератури. Г. Белль і Україна. Пауль Целан і Україна. (ЕК) Зіставлення образів персонажів. (МЗ) Історія, художня культура.
|
|
С.122-126, вивч. ТЛ, проч. пʼєсу «Матінка Кураж», скл. паспорт твору |
20 |
1-6.02 |
Б. Брехт. «Матінка Кураж та її діти». Зображення війни як засобу збагачення в драмі «Матінка Кураж та її діти». Ідеї попередження та риси «епічного театру» в п’єсі. (ЛК) «Матінка Кураж та її діти» в театрі й кіно. Зображення згубності війни в документалістиці й творах мистецтва.
|
https://vseosvita.ua/library/embed/01006w3d-1acf.pptx.html
https://www.youtube.com/watch?v=RvYPgj9xhkE&ab_channel=Ja%C5%ADsie%C5%84Viadka
https://naurok.com.ua/test/bertold-breht-matinka-kurazh-ta-diti-477042.html
|
С.127-129, проч. опов. Г.Белля «Подорожній…», випис. цитати для х-ки гол. героя |
21 |
8-13.02 |
Генріх Белль (1917 – 1985). «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…» Життєвий і творчий шлях письменника. Засудження антигуманної сутності Другої світової війни, її руйнівних наслідків для людства в оповіданні «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…». Образ школи як художня модель нацистської Німеччини. Зображення війни з погляду важко пораненого юного солдата. Символічний зміст назви оповідання, її зв’язок з історією Спарти. Форма твору (внутрішній монолог). Специфіка змалювання образу головного героя (відсутність імені, виразних індивідуальних рис, байдужість до світу, зміни в його внутрішньому світі та ін.). Художні деталі. Підтекст. Авторська позиція. (УС) Друга світова війна у творах української літератури. Г. Белль і Україна. (ЕК) Зіставлення образів персонажів.
|
https://www.youtube.com/watch?v=bc1rGVex8lg&ab_channel=YuliiaSerhiienko
https://svitppt.com.ua/zarubizhna-literatura/genrih-bell.html
https://dovidka.biz.ua/podorozhniy-koli-ti-priyshov-u-spa-analiz/
|
С.130-133, завд.15 (с.133), підгот. повід. «Пауль Целан і Україна» * |
22 |
15-20.02 |
Німецькомовна поезія Пауль Целан (1920 – 1970). «Фуга смерті». Віхи життя й творчості Пауля Целана. «Фуга смерті» – один із найвідоміших творів про Голокост. Художнє новаторство митця. Ключові метафори («чорне молоко світання», «могила в повітрі») як відтворення жахливої реальності Освенціму. Прийом протиставлення. Провідні мотиви та їхня роль у творі. Трансформація біблійних образів і мотивів у творі. (УС) Друга світова війна у творах української літератури. Пауль Целан і Україна. (ЕК) Зіставлення образів персонажів.
|
https://vseosvita.ua/library/paul-celan-fuga-smerti-prezentacia-205754.html
https://naurok.com.ua/test/paul-celan-234385.html
|
С.134-140, завд.4 (с.140), повт. поняття про етюд |
23 |
22-27.02 |
Урок розвитку мовлення №3. Написання асоціативного етюду, викликаного художніми образами прочитаних творів. «Проблема війни і миру в літературі ХХ століття»
|
https://zarlit.com/lesson/11klas_1/42.html
|
Повт. матер. на с.109-140 (підгот. до КР) |
24 |
1-6.03 |
Контрольна робота №3 за темами «Антиутопія у світовій літературі», «Проблема війни та миру в літературі ХХ ст.» (тестові завдання, відповіді на запитання).
|
https://docs.google.com/document/d/16lxM4dhAc6MErrc5Z0bV8J3NfNgHhzTIOLfTaOZSqRI/edit
|
С.141-142, скл. тези, підгот. повід., проч. пов. «Старий і море» |
25 |
9-13.03 |
ТЕМА №4. ЛЮДИНА ТА ПОШУКИ СЕНСУ ІСНУВАННЯ В ПРОЗІ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XX СТ. Загальна характеристика провідних тенденцій прози другої половини ХХ ст. США Ернест Міллер Гемінґвей (1899 – 1961). «Старий і море». Віхи життя й творчості митця. «Кодекс честі» героїв Е. М. Гемінґвея.
|
https://ru.padlet.com/koshova1963/xxsyofrjbc3v
http://svitliteraturu.com/load/prezentaciji/11_klas/e_m_kheminguej_prezentacija/47-1-0-941
https://vseosvita.ua/library/pasport-tvoru-ernesta-gemingvea-starij-i-more-256165.html
https://dov-zosh.at.ua/load/didaktichni_materiali_e_kheminguej_starij_i_more/1-1-0-20
https://naurok.com.ua/test/e-heminguey-stariy-i-more-43827.html
https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-zanyattya-g-g-markes-opovidannya-starigan-z-krilami-32024.html
https://dovidka.biz.ua/starigan-iz-krilami-analiz/
https://naurok.com.ua/test/gabriel-garsia-markes-starigan-iz-krilami-35646.html
|
С.143, дочит. повість, скл. паспорт твору |
26 |
15-20.03 |
Е. М. Гемінґвей. «Старий і море». Реалістичний, міфологічний і філософський плани повісті. Символіка образів (риба, море, рибалка, хлопчик та ін.). Образ Сантьяго. Ознаки притчі у повісті.
|
С.143-148, завд.16 (с.147), проч. оповід. Ґ.Маркеса «Стариган із крилами», скл. паспорт твору |
|
27 |
29.03-3.04 |
Колумбія Ґабріель Ґарсіа Маркес (1927 – 2014). «Стариган із крилами». Короткі відомості про життя митця, лауреата Нобелівської премії. Специфіка «магічного реалізму» Ґ. Ґарсіа Маркеса. Синтез реального і фантастичного в оповіданні Ґ. Ґарсіа Маркеса «Стариган із крилами». Відображення моральної деградації людства. Символічний зміст образу янгола. Ідея прагнення до внутрішнього вдосконалення, морального відродження, повернення до вічних цінностей.
|
С.149-151, завд.12 (с.151) |
|
28 |
5-10.04 |
ЛІТЕРАТУРА ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XX – ПОЧАТКУ XXI СТ. Провідні тенденції в драматургії другої половини ХХ ст. Формування «театру абсурду» як явища театрального авангарду в 1950-1960-х рр., його провідні ознаки. Огляд здобутків митців («Гостина старої дами» Ф. Дюрренматта, «Санта-Крус» М. Фріша, «Носороги» Е. Йонеско, «Чекаючи на Годо» С. Беккета). Жанрові новації (драма-притча, трагікомедія та ін.). Значення іронії, гротеcку у творах. (ТЛ) «Театр абсурду». (ЕК) Зіставлення персонажів, символів, метафор. (МЗ) Історія, художня культура.
|
https://padlet.com/baklykoff65/zpbcupi09avw
https://zarlit.com/article/67.html
https://www.youtube.com/watch?v=sjqT7HHdiZM&ab_channel=VideoCraft
https://ru.osvita.ua/vnz/reports/culture/10386/
https://naurok.com.ua/prezentaciya-milorad-pavich-sklyaniy-ravlik-180136.html
https://naurok.com.ua/test/milorad-pavich-sklyaniy-ravlik-90523.html
|
С.160-162, завд.6 (с.162)*, проч. тв. М.Фірша «Санта-Крус», скл. паспорт твору. |
29 |
12-17.04 |
Позакласне читання №2 Макс Фірш «Санта-Крус».
|
Підгот. повід. про Модернізм |
|
30 |
19-24.04 |
Література постмодернізму Постмодернізм – одне із найяскравіших літературних явищ останніх десятиліть ХХ – початку ХХІ ст. Постмодерністське мистецтво: елітарна й масова культура. Урок розвитку мовлення №4. Складання тез за темою «Постмодернізм – одне із найяскравіших літературних явищ останніх десятиліть ХХ – початку ХХІ ст.» (усно). (ТЛ) Постмодернізм, інтертекстуальність, «магічний реалізм». (ЛК) Літературні твори другої половини XX ст. в кіно й театрі.
|
С.163-170, вивч.ТЛ, проч. опов. М.Павича «Скляний равлик», скл. паспорт твору |
|
31 |
26-30.04 |
СербіяМилорад Павич (1929 – 2009). «Скляний равлик». Короткі відомості про митця. Утілення в оповіданні «Скляний равлик» рис постмодернізму. Можливість вибору шляхів читання твору як вияв характерної для постмодерністської літератури гри письменника з текстом і читачем, «відмови від монопольного права автора на істину». Варіанти фіналу твору як ознака стилю М. Павича. Значення центральної метафори.(УС) Українські переклади й видання творів М. Павича. М. Павич і Україна (ЕК) Зіставлення персонажів, символів, метафор.
|
С.171-175, завд.13 (с.175)*, повт. матер. на с.141-175 (підгот. до КР) |
|
32 |
5-15.05 |
Контрольна робота №4 Контрольний твір за темою «Література другої половини XX - початку XXІ ст.» |
https://docs.google.com/document/d/1AfbaqZIqRpIt40mHqpWlqbhMK-z8tMvB4530PztFJ0M/edit
|
Проч. твір «Крадійка книжок» М.Ф.Зузака, підгот. повід. про письм.* |
33 |
17-22.05 |
СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА В ЮНАЦЬКОМУ ЧИТАННІ Австралія Маркус Френк Зузак (нар. 1975). «Крадійка книжок». Короткі відомості про митця. «Крадійка книжок» - роман про Другу світову війну. Історія життя дівчинки Лізель Мемінґер. Викриття згубного впливу нацизму у творі. (ТЛ) Поглиблення понять про класичну і масову літературу, популярні жанри сучасної літератури. (ЛК) Відображення проблем війни і миру, суспільства, сучасної молоді, психології особистості, природи й людини у творах літератури й інших видах мистецтва. (МЗ) Історія, художня культура.
|
https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=8137
https://naurok.com.ua/prezentaciya-markus-zuzak-kradiyka-knizhok-169140.html
https://www.youtube.com/watch?v=EE6b8coKDeQ&ab_channel=20thCenturyStudiosRussia https://vseosvita.ua/library/markus-zuzak-kradijka-knizok-prezentacia-205764.html
https://dovidka.biz.ua/kradiika-knyzhok-analiz/
https://naurok.com.ua/test/markus-frenk-zuzak-kradiyka-knizhok-480297.html
https://naurok.com.ua/test/markus-zuzak-kradiyka-knizhok-287493.html
|
С.185-186, вивч. ТЛ, скл. паспорт твору |
34 |
24-29.05 |
Маркус Френк Зузак «Крадійка книжок». Образи «маленьких людей», які опинилися в умовах фашистської системи. Ідеї людяності, добра, порятунку життя й культури. Книга як символ збереження духовності в жорстокому світу. Форми оповіді. (УС) Видатні українські літературознавці XX ст. (ЕК) Трансформації традиційних жанрів у сучасну добу. Зіставлення літературних творів та їх утілення в кіно, театрі, образотворчому мистецтві.
|
С.186-188, повт. матер, вивч. за рік, підгот. цікаві творчі завдання (кросв., ребус, презент. тощо) |
|
ПІДСУМКИ Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.
|
https://naurok.com.ua/test/11-klas-pidsumkova-robota-412471.html
http://ru.osvita.ua/school/lessons_summary/in_lit/62541/
|
- |