Автор календарного планування:
Календарне планування з переліком електронних джерел складене старшим вчителем Колесник О.І.
Календарно-тематичне планування
Хімія, 10 клас
(4 год на тиждень, усього 140 год,)
№ |
Дата |
Тема уроку |
Практична частина |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
Домашнє завдання / Корисні посилання |
||
Тема 5. Оксигеновмісні органічні сполуки (40 годин) (Продовження) |
|||||||
1 |
11.01 онлайн |
Карбонові кислоти. |
|
|
|
||
2 |
14.01 |
Насичені одноосновні карбонові кислоти, їх склад, хімічна й електронна будова. Карбоксильна група, її особливості. |
|
Знаннєвий компонент називає функціональні (характеристичні) групи оксигеновмісних органічних сполук; оксигеновмісні органічні сполуки за систематичною номенклатурою; наводить приклади спиртів, фенолів, альдегідів, кетонів, карбонових кислот, естерів, жирів, вуглеводів, їхні структурні й електронні формули; пояснює вплив функціональної (характеристичної) групи на фізичні і хімічні властивості оксигеновмісних органічних сполук; утворення оксиген-карбонових зв’язків; зміст поняття: «функціональна (характеристична) гідроксильна (карбонільна, карбоксильна) група»; суть оптичної ізомерії; взаємного впливу атомів у молекулах спиртів, фенолу, карбонових кислот. Діяльнісний компонент класифікує оксигеновмісні органічні сполуки за характеристичними групами; розрізняє одно- і багатоатомні спирти, спирти та феноли; альдегіди та кетони; моно-, ди- і полісахариди; натуральні і штучні жири, натуральні і штучні волокна; складає загальні, молекулярні, структурні та електронні формули оксигеновмісних органічних сполук; характеризує водневі зв’язки та їхній вплив на фізичні властивості сполук; хімічні властивості оксигеновмісних органічних сполук; полісахариди як полімерні сполуки; ілюструє хімічні властивості оксигеновмісних органічних сполук рівняннями хімічних реакцій; порівнює будову і властивості сполук з різними функціональними (характеристичними) групами; крохмаль і целюлозу; установлює причинно-наслідкові зв’язки між складом, будовою, властивостями оксигеновмісних органічних сполук; генетичні зв’язки між оксигеновмісними органічними сполуками; визначає дослідним шляхом гліцерол, альдегіди, карбонові кислоти, глюкозу, крохмаль; складає і використовує прилади для виконання дослідів; дотримується правил безпечного поводження з органічними речовинами; обчислює за хімічними рівняннями кількість речовини, маси або об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок; розв’язує експериментальні задачі, обираючи йобґрунтовуючи спосіб розв’язання. Ціннісний компонент обґрунтовує застосування речовин їхніми властивостями; усвідомлює взаємозв’язок складу, будови, властивостей, застосування оксигеновмісних речовин і їхнього впливу на довкілля; необхідність охорони довкілля від промислових відходів, що містять фенол; робить висновки про властивості на підставі будови молекул речовин; про будову речовин на підставі їхніх властивостей; висловлює судження про біологічну роль жирів і вуглеводів; оцінює згубну дію алкоголю на здоров’я і засобів побутової хімії на довкілля. |
§ 30, № 15, 16, с. 168. Карбонові кислоти: загальна характеристика і фізичні властивості. - https://www.youtube.com/watch?v=ruVxk_yf4gM Хімічні властивості карбонових кислот. Реакція естерифікації. (Тиж.2:СР) (МОН) - https://www.youtube.com/watch?v=hdGxMY2vbaI Властивості насичених одноосновних карбонових кислот. Частина1. - https://www.youtube.com/watch?v=W8hFqIYdDsI Властивості насичених одноосновних карбонових кислот. Частина2 - https://www.youtube.com/watch?v=DtjC5sOCHww Вищі карбонові кислоти. Мила - https://www.youtube.com/watch?v=P0ORV1FF1eo
Написати рівняння реакцій |
||
3 |
14.01 |
Фізичні властивості карбонових кислот, їхня номенклатура. |
|
||||
4 |
14.01 |
Хімічні властивості карбонових кислот: електролітична дисоціація, взаємодія з металами, лугами, солями, спиртами. |
|
||||
5 |
18.01 онлайн |
Залежність сили карбонових кислот від складу і будови їхніх молекул. Взаємний вплив карбоксильної і вуглеводневої груп. |
Демонстрації 10. Взаємодія метанової кислоти з амоніачним розчином аргентум(І) оксиду. |
§ 31, № 21, 28, с.174 Підготувати проект № 1 |
|||
6 |
21.01 |
Багатоманітність карбонових кислот (вищі, ненасичені, двоосновні, ароматичні) Застосування і добування карбонових кислот. |
Лабораторні досліди 3. Відношення олеїнової кислоти до бромної води та розчину калій перманганату (віртуально). |
|
|||
7 |
21.01 |
Практична робота |
Практичні роботи 1.Розв’язування експериментальних задач. |
|
|||
8 |
21.01 |
Естери. Реакція естерифікації. Склад, хімічна будова естерів. Гідроліз естерів. Застосування естерів. |
Демонстрації 11. Добування естеру. 12. Ознайомлення зі зразками естерів. Навчальні проекти 1.Хімія запаху |
§32, 33 № 8, 9, с. 178, № 15, с.186. Карбонові кислоти, естерифікація (МОН): https://www.youtube.com/watch?v=hdGxMY2vbaI Естери (МОН): https://www.youtube.com/watch?v=38-ODkdI_K4 Естери (ЗНО) https://www.youtube.com/watch?v=q-Yb6mTl7sY |
|||
9 |
25.01 онлайн |
Практична робота
|
Практичні роботи 2. Синтез етилетаноату. |
|
|||
10 |
28.01 |
Жири, їх склад, хімічна будова. Гідроліз (омилення), гідрування жирів.
|
Демонстрації 13. Омилення жирів. Добування мила. 14. Доведення ненасиченого характеру рідких жирів (віртуально). |
Жири (ЗНО): https://www.youtube.com/watch?v=3psgmu-ocyE Жири (МОН): https://www.youtube.com/watch?v=jBmzIcnwosk Мило (ЗНО): https://www.youtube.com/watch?v=-EXM0_1BdCQ Ліпіди. Будова та функції. Он-лайн уроки https://www.youtube.com/watch?v=zE4qUw0oeH0 |
|||
11 |
28.01 |
Переестерифікація жирів. Біодизельне пальне. |
Лабораторні досліди 4. Розчинність жирів у воді та органічних розчинниках. |
||||
12 |
28.01 |
Біологічна роль жирів.
|
|
||||
13 |
01.02 |
Вуглеводи. Класифікація вуглеводів. |
|
. |
|||
14 |
04.02 |
Глюкоза, її склад, фізичні властивості й поширеність у природі. Будова глюкози як альдегідоспирту. Циклічні форми глюкози. Поняття про оптичну ізомерію. |
Демонстрації 15. Взаємодія глюкози з амоніачним розчином аргентум(І) оксиду.
|
§ 34, 35, № 11, с. 192 Вуглеводи (МОН): https://www.youtube.com/watch?v=gBgYxpAdofs Вуглеводи (Одеський НВК 13) https://www.youtube.com/watch?v=uLdxX0BCFAE |
|||
15 |
04.02 |
Хімічні властивості глюкози: повне і часткове окиснення, відновлення, взаємодія з гідроксидами металічних елементів, бродіння (спиртове і молочнокисле), етерифікація та естерифікація. |
Лабораторні досліди 5. Окиснення глюкози купрум(ІІ) гідроксидом |
Глюкоза (ЗНО): https://www.youtube.com/watch?v=pWEBdSijIWw Глюкоза (МОН): https://www.youtube.com/watch?v=Jn7mCjV3uk4 Хімія. Вуглеводи: глюкоза. https://www.youtube.com/watch?v=JQqNSIfob0s Урок 59. Глюкоза. Молекулярна формула, фізичні та хімічні властивості, поширення в природі https://www.youtube.com/watch?v=4TraGMtW7Jk Оптичні ізомери https://www.youtube.com/watch?v=qhHh4OwpnUw |
|||
16 |
04.02 |
Хімічні властивості глюкози: |
|
||||
17 |
08.02 онлайн |
Застосування глюкози, її біологічне значення. Короткі відомості про фруктозу, рибозу та дезоксирибозу |
|
||||
18 |
11.02 |
Сахароза, її склад, будова. |
|
§ 36, Підготувати проекти № 2, 4, 5, 6. |
|||
19 |
11.02 |
Фізичні властивості. Поширеність у природі. |
|
|
Сахароза (ЗНО): https://www.youtube.com/watch?v=lbTe3rdtV60
|
||
20 |
11.02 |
Хімічні властивості: гідроліз, утворення сахаратів |
Демонстрації 16. Гідроліз сахарози. 17. Взаємодія сахарози з гідроксидами металічних елементів. |
|
|
||
21 |
15.02 онлайн |
Добування цукру з цукрових буряків (загальна схема). |
|
|
Як виробляють цукор (24 канал) https://www.youtube.com/watch?v=k4IMifXi_54 |
||
22 |
18.02 |
Крохмаль, його склад. Будова крохмалю. Фізичні властивості. Хімічні властивості: гідроліз (кислотний, ферментативний), реакція з йодом. Біологічне значення крохмалю. |
Демонстрації 18. Гідроліз крохмалю (целюлози).
|
|
Крохмаль (ЗНО): https://www.youtube.com/watch?v=u4eBK-FwG50 10 клас. Хімія. Полісахариди. Крохмаль. Целюлоза (Тиж.5:ПТ) https://www.youtube.com/watch?v=pxglly7JLSo
|
||
23 |
18.02 |
Целюлоза, її склад. Будова целюлози. Фізичні властивості. Хімічні властивості: окиснення, гідроліз, естерифікація, термічний розклад. |
Навчальні проекти 4. Вуглеводи у харчових продуктах: виявлення і біологічне значення. 5. Збалансоване харчування. 6. Натуральні рослинного походження волокна: їхні властивості, дія на організм людини, застосування. |
|
§37, 38, Підготувати презентацію «Штучні волокна. Ацетатне волокно» Целюлоза (ЗНО): https://www.youtube.com/watch?v=iP3xF5eBjcw 9 клас.Хімія.Крохмаль і целюлоза – природні полімери.Якісні реакції на глюкозу і крохмаль.(Тиж.4:СР) https://www.youtube.com/watch?v=LahYHVwyD50
|
||
24 |
18.02 |
Практична робота
|
Практичні роботи 3. Розв’язування експериментальних задач. |
|
|
||
25 |
22.02 онлайн |
Застосування целюлози та її похідних. Поняття про штучні волокна на прикладі ацетатного волокна |
Навчальні проекти 2.Створення колекцій (з описом-рефератом до них): а) жири природні та синтетичні, б) мило та мийні засоби, в) вуглеводи. |
|
Оксигеновмісні сполуки. Штучні волокна. Хімія 11 клас https://www.youtube.com/watch?v=5_ptploEF34
|
||
26 |
25.02 |
Розв’язування задач |
Розрахункові задачі 1. Обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси або об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок. |
|
Розв’язати задачу № 21, с. 186. |
||
27 |
25.02 |
Розв’язування задач |
|
|
|
||
28 |
25.02 |
Контрольна робота №3 |
|
|
|
||
29 |
01.03 онлайн |
Аналіз контрольної роботи |
|
|
|
||
Тема 6. Нітрогеновмісні органічні сполуки. (24 години) |
|||||||
30 |
04.03 |
Класифікація нітрогеновмісних органічних сполук. |
|
Знаннєвий компонент називає нітрогеновмісні органічні сполуки за систематичною номенклатурою; наводить приклади нітросполук, амінів, амінокислот, білків; пояснює структурні й електронні формули сполук; утворення нітроген-карбонових зв’язків; суть структурної ізомерії сполук; електронну суть взаємного впливу атомів у молекулі аніліну; утворення біполярного йону амінокислот; амфотерність амінокислот; зміст понять: функціональна (характеристична) аміногрупа, пептидна група, поліпептид, нуклеозид, нуклеотид. Діяльнісний компонент розрізняє нітросполуки; первинні, вторинні і третинні аміни; аміни жирного ряду й ароматичні; амінокислоти і карбонові кислоти; складає молекулярні, структурні та електронні формули амінів, амінокислот; рівняння реакцій, які характеризують хімічні властивості та способи добування амінів та амінокислот; класифікує нітрогеновмісні органічні сполуки за функціональними (характеристичними) групами; аміни за кількістю замісників; характеризує рівні організації білків; будову подвійної спіралі ДНК; біологічну роль амінокислот, білків, нуклеїнових кислот; порівнює синтетичні й біотехнологічні методи добування речовин; установлює причинно-наслідкові зв’язки між складом, будовою, властивостями нітрогеновмісних органічних сполук; складає і використовує прилади для виконання дослідів; виявляє дослідним шляхом білки; дотримується правил безпечного поводження з органічними речовинами. Ціннісний компонент обґрунтовує застосування нітрогеновмісних органічних сполук їхніми властивостями; робить висновки про властивості, виходячи з будови молекул речовин; про будову речовин, виходячи з їхніх властивостей; оцінює досягнення біотехнології; висловлює судження про вплив вивчених нітрогеновмісних органічних сполук на організм людини; значення органічного синтезу. |
§ 39, 40, № 11, с.211, підготувати проект № 1. Нітрогеновмісні https://www.youtube.com/watch?v=srNcbXPGx6A Нітрогеновмісні. Аміни: https://www.youtube.com/watch?v=Coxka1bRRO8 Нітрогеновмісні. Аміни. 11 клас (https://www.youtube.com/watch?v=co6Ae1Kn6io Аміни https://www.youtube.com/watch?v=6Jg3JpYs7T4 Насичені аміни. Хім. властивості метанаміну |
||
31 |
04.03 |
Нітросполуки, їх склад. Найважливіші представники нітросполук, їх застосування. |
|
||||
32 |
04.03 |
Аміни, їх склад, хімічна, електронна будова, класифікація, номенклатура Аміни як органічні основи. Взаємодія амінів з водою і кислотами. |
Демонстрації 1. Досліди з метанаміном (або з іншим летким аміном): горіння, лужні властивості розчину, утворення солей |
||||
33 |
11.03 |
Ароматичні аміни. Анілін, його склад, електронна будова молекули, фізичні властивості. |
|
§ 41, 42, № 8, 10, с. 218. 10 клас. Хімія. Ароматичні аміни. Хімічні властивості аніліну. Одержання аніліну (Тиж.7:ПТ) https://www.youtube.com/watch?v=iyhDC8DL63A Хімія. 10 кл. "Анілін, будова, властивості, добування та застосування" https://www.youtube.com/watch?v=l-nC9H6JG0c Анілін https://www.youtube.com/watch?v=ZlMl5zDw3i0 Нітрогеновмісні сполуки. Анілін. Хімія 11 клас https://www.youtube.com/watch?v=zu6gRYBA40Y |
|||
34 |
11.03 |
Хімічні властивості аніліну: взаємодія з мінеральними кислотами, бромною водою, реакція сульфування, окиснення.
|
Демонстрації 2.Взаємодія аніліну з кислотами. 5. Окиснення аніліну. Добування барвника анілінового чорного |
||||
35 |
11.03 |
Взаємний вплив атомів у молекулі аніліну. |
Демонстрації 4. Колекція природних і синтетичних барвників. |
||||
36 |
15.03 онлайн |
Добування амінів. Реакція М.Зініна. Значення аніліну в органічному синтезі. Поняття про анілінові барвники. |
Навчальні проекти 1.Історія синтезу анілінових барвників. |
Анілін. Добування і застосування. https://www.youtube.com/watch?v=tFvrCzUi1vw Лабораторна робота 8 "Методи добування та властивості амінів та α-амінокислот" https://www.youtube.com/watch?v=q2UblXVzipo |
|||
37 |
18.03 |
Амінокислоти. Склад, будова молекул. |
7. |
§ 43, № 11, с. 223 Підготувати презентацію «Біологічне значення α-амінокислот» Амінокислоти (МОН): https://www.youtube.com/watch?v=6gWc0fnyEoA Амінокислоти: https://www.youtube.com/watch?v=GOzEaZxWdzQ Амінокислоти https://www.youtube.com/watch?v=grXvBzZqGig Нітрогеновмісні сполуки. Амінокислоти. Хімія 11 клас - https://www.youtube.com/watch?v=z4NH8uYzyXY Хімічні властивості аміноетанової кислоти. Пептиди https://www.youtube.com/watch?v=6gWc0fnyEoA |
|||
38 |
18.03 |
Ізомерія амінокислот, номенклатура. |
|
||||
39 |
18.03 |
Особливості хімічних властивостей амінокислот, зумовлені поєднанням аміно- і карбоксильної груп. Біполярний йон. Пептиди. Пептидний зв’язок. Пептидна група |
Демонстрації 6. Доведення наявності характеристичних груп у молекулах амінокислот. |
||||
40 |
29.03 онлайн |
Добування α-амінокислот Біологічне значення α-амінокислот |
|
Повт. § 43, № 12, с. 223 |
|||
41 |
01.04 |
Білки. Білки як високомолекулярні сполуки. Рівні структурної організації білків. |
Демонстрації Каталітичні властивості білків.
|
§ 44, № 13, 14, с. 229, Підготувати проекти № 2, 3. Білки як високомолекулярні сполуки. https://www.youtube.com/watch?v=DZb9W2koQiI 10 клас. Хімія. Структура білків та їхня роль в організмі https://www.youtube.com/watch?v=FKQFcGggiSA Денатурація білків. Біологічна роль амінокислот і білків https://www.youtube.com/watch?v=xXxNtultKwc Органічні сполуки. Білки https://www.youtube.com/watch?v=h0k_93EKiMk БУДОВА ТА БІОЛОГІЧНА РОЛЬ БІЛКІВ https://www.youtube.com/watch?v=sKz7XTap_9w |
|||
42 |
01.04 |
Властивості білків: гідроліз, денатурація, кольорові реакції. |
Лабораторні досліди 1. Розчинення й денатурація білків. 2. Кольорові реакції білків. |
||||
43 |
01.04 |
Успіхи у вивченні та синтезі білків. |
|
||||
44 |
05.04 онлайн |
Поняття про біотехнологію. |
|
|
|||
45 |
08.04 |
Нуклеїнові кислоти. |
|
§ 45, 4, 11, 12, с. 235, Скласти узагальнюючу схему. Органічні сполуки. Нуклеїнові кислоти https://www.youtube.com/watch?v=D73X5qwXunE Від ДНК до білків [yourgenome] https://www.youtube.com/watch?v=9zUAWNqaT6g Генетичний код. Біосинтез білка https://www.youtube.com/watch?v=onSFTPT3J48 |
|||
46 |
08.04
|
Склад нуклеїнових кислот.. |
|
||||
47 |
08.04 |
Будова подвійної спіралі ДНК Роль нуклеїнових кислот у життєдіяльності організмів. |
Навчальні проекти 2. Як розшифрували структуру ДНК. 3. Дія йонізуючого випромінювання на органічні сполуки. |
||||
48 |
12.04 онлайн |
Узагальнення знань з теми |
|
Узагальнення знань нітрогеновмісні сполуки - https://www.youtube.com/watch?v=oxO3ddVAWT0 |
|||
Тема 7. Синтетичні високомолекулярні речовини та полімерні матеріали на їх основі (12 годин) |
|||||||
49 |
15.04 |
Особливості високомолекулярних сполук, їхня відмінність від низькомолекулярних сполук.
|
Демонстрації 1.Зразки пластмас, синтетичних волокон, каучуків, клеїв, герметиків, лакофарбових матеріалів. |
Знаннєвий компонент наводить приклади полімерних сполук, найважливіших пластмас і полімерних матеріалів на їхній основі. Діяльнісний компонент розрізняє синтетичні органічні речовини: пластмаси, каучуки, волокна; складає молекулярні і структурні формули мономерів і полімерів; рівняння реакцій, які характеризують способи добування полімерів; характеризує методи синтезу полімерів; властивості термопластичних, термореактивних полімерів, синтетичних каучуків, синтетичних волокон; порівнює природні, штучні й синтетичні полімерні матеріали; установлює причинно-наслідкові зв’язки між складом, будовою, властивостями та застосуванням полімерів; дотримується правил експлуатації виробів із синтетичних матеріалів. Ціннісний компонент робить висновки про залежність властивостей полімерів від їх складу та будови; висловлює судження про значення полімерів у суспільному господарстві і побуті; оцінює вплив пластмас на довкілля. |
§ 46, 47, скласти схему, підготувати презентації «Полімерні матеріали в нашому житті». Синтетичні високомолекулярні речовини і полімерні матеріали на їх основі (ЗНО) https://www.youtube.com/watch?v=8s8jJqlT50U Високомолекулярні сполуки, характеристика полімерів, https://www.youtube.com/watch?v=N4-Jx-pEHgg Високомолекулярні речовини. Полімери. Пластмаси. https://www.youtube.com/watch?v=yV36gFUUSHk Високомолекулярні речовини. https://www.youtube.com/watch?v=LPQO0r9zZd0 Пластмаси.https://www.youtube.com/watch?v=9kGsksWjxJw Високомолекулярні сполуки. https://www.youtube.com/watch?v=5CA5ngS4wHk Високомолекулярні сполуки. Закріплення знань. https://www.youtube.com/watch?v=0XdHwJY3mQI |
||
50 |
15.04 |
Класифікація полімерів. Хімічна будова полімерів. Лінійна, просторова та розгалужена будова полімерів. |
|
||||
51 |
15.04 |
Залежність властивостей полімерів від їхньої будови.. |
Лабораторні досліди 1.Дослідження властивостей термопластичних полімерів. |
||||
52 |
19.04 онлайн |
Термопластичні й термореактивні полімери |
|
|
|||
53 |
22.04 |
Методи синтезу високомолекулярних речовин: полімеризація, поліконденсація. |
|
§ 48, № 6, с. 248. Підготувати проект № 1. |
|||
54 |
22.04 |
Поліетилен, поліпропілен, полівінілхлорид, полістирен, поліакрилова кислота та її похідні, фенолоформальдегідні смоли. |
|
||||
55 |
22.04 |
Синтетичні волокна. Поліестерні та поліамідні волокна, їх склад, властивості, застосування.
|
Лабораторні досліди 3. Відношення синтетичних волокон до розчинів кислот і лугів. |
||||
56 |
26.04 онлайн |
Синтетичні каучуки, їхні властивості та застосування. Гума.
|
Лабораторні досліди 2. Порівняння властивостей каучуку і гуми. |
§ 49 № 7, 10, с. 250, Підготувати проекти № 1- Каучуки, гума. https://www.youtube.com/watch?v=59OywMPydhU
|
|||
57 |
29.04
|
Поняття про композиційні полімерні матеріали. Поняття про клеї, герметики, лакофарбові матеріали. Поняття про маркування пластмас
|
Навчальні проекти 1.Рециклінг як цивілізований спосіб утилізації твердих побутових відходів. |
|
|||
58 |
29.04
|
Практична робота
|
Практичні роботи 1. Розпізнавання деяких пластмас і волокон. |
||||
59 |
29.04
|
Контрольна робота |
|
||||
Тема 7. Органічна хімія в сучасному суспільстві (14 годин) |
|||||||
60 |
06.05
|
Роль органічної хімії в розв’язуванні проблем сталого розвитку суспільства. Поняття про хімічні засоби захисту рослин, їх використання у сільському господарстві на основі вимог щодо охорони природи. Пестициди, інсектициди, гербіциди, фунгіциди, регулятори росту рослин, кормові добавки. Поняття про фосфорорганічні сполуки.
|
Демонстрації 1.Зразки пестицидів. 2.Зразки лікарських препаратів. Навчальні проекти 1. Рослини як індикатори стану навколишнього середовища. 2. Малі молекули (СО2, СО, азот, NO) у живих організмах. 3. Роль хімії у підвищенні родючості ґрунтів. |
Знаннєвий компонент наводить приклади органічних сполук, що використовуються в різних галузях суспільного господарства, побуті, харчуванні; Діяльнісний компонент розрізняє природні й синтетичні органічні речовини; ілюструє генетичні зв’язки між органічними речовинами рівняннями хімічних реакцій; встановлює генетичні зв’язки між органічними речовинами; ієрархію рівнів структурної організації органічних речовин; пояснює причини багатоманітності органічних речовин; аналізує основний хімічний склад харчових продуктів; характеризує значення рівнів організації органічних речовин у природі; порівнює природні, штучні й синтетичні матеріали; дотримується правил безпечного поводження з засобами захисту рослин та іншими продуктами синтетичної органічної хімії. Ціннісний компонент робить висновки про залежність властивостей органічних сполук від їх складу та будови; висловлює судження про значення продуктів органічної хімії в суспільному господарстві й побуті; роль органічної хімії в розв’язуванні проблем сталого розвитку суспільства; оцінює й усвідомлює вплив засобів захисту рослин на здоров’я людей та довкілля при їх неправильному використанні; згубний вплив токсикоманії на здоров’я; усвідомлює необхідність охорони довкілля від продуктів синтетичної органічної хімії; дотримується правил експлуатації виробів із синтетичних матеріалів, правил зберігання лікарських препаратів, засобів побутової хімії.
|
§ 50, 51, Підготувати проекти № 5, 6.
Поняття про синтетичні лікарські препарати на прикладі аспірину https://www.youtube.com/watch?v=TiLQwVMzW0A
|
||
61 |
06.05
|
Поняття про синтетичні лікарські засоби (на прикладі ацетилсаліцилової кислоти). |
Навчальні проекти 4. Ліки природні й синтетичні. Синтез, механізм дії. |
||||
62 |
06.05
|
Практична робота |
Практичні роботи 1. Функціональний аналіз органічних речовин. 2. Властивості ацетилсаліцилової кислоти. |
||||
63 |
13.05 |
Харчові добавки. Речовини, що поліпшують зовнішній вигляд, смак, фізичні й хімічні властивості тощо харчових продуктів. Е-числа. Калорійність їжі. |
Навчальні проекти 6.Хімія смаку.
|
Підготувати презентацію «Харчові добавки», Скласти схему «Генетичні зв’язки між органічними та органічними й неорганічними речовинами» Чи всі харчові добавки шкідливі - біохімік Гліб Репіч https://www.youtube.com/watch?v=0iAtnsh0-Nw |
|||
64 |
13.05 |
Забруднення навколишнього середовища. Стійкі органічні забруднювачі. Діоксини. |
|
Антропічне забруднення ґрунтів (Тиж.2:СР) https://www.youtube.com/watch?v=VUnu9NWCTw0
|
|||
65 |
13.05 |
Забруднення навколишнього середовища продуктами згоряння. Смог. Забруднення води та ґрунтів. |
|
||||
66 |
17.05 онлайн |
Токсикоманія та запобігання їй. |
Навчальні проекти 5. Наркоманія і алкоголізм: хімічний аспект проблеми. |
|
|||
67 |
20.05 |
Багатоманітність органічних речовин, причини багатоманітності. |
|
Написати рівняння реакцій Багатоманітність і взаємозв’язок органічних речовин (ЗНО): https://www.youtube.com/watch?v=YLkmD8r3V0Y Генетичні зв’язки між класами органічних речовин https://www.youtube.com/watch?v=aIBWdpI-OfA Значення природних і синтетичних органічних сполук. https://www.youtube.com/watch?v=RT8TdS9L-5A |
|||
68 |
20.05 |
Генетичні зв’язки між органічними та органічними й неорганічними речовинами. |
|
||||
69 |
20.05 |
Природні і синтетичні органічні речовини. |
|
||||
70 |
24.05 онлайн |
Рівні структурної організації органічних речовин (молекулярний, полімерний, супрамолекулярний) та їхня ієрархія. |
|
|
|||
71 |
27.05
|
Генетичні зв’язки між органічними речовинами.
|
Практичні роботи 3. Розв’язування експериментальних задач: генетичні зв’язки між органічними речовинами, дослідження їхніх властивостей. |
Скласти узагальнюючу схему Генетичні зв’язки між класами органічних речовин. https://www.youtube.com/watch?v=aIBWdpI-OfA Хімія (9-10 класи). Зв'язки між класами органічних речовин. https://www.youtube.com/watch?v=pzc3JrtVPIE |
|||
72 |
27.05
|
Генетичні зв’язки між органічними та органічними й неорганічними речовинами. |
|
||||
73 |
27.05
|
Розв’язування задач. |
|