Біологія 11 клас

Автори календарного планування:
Календарне планування з переліком електронних джерел складене колективом кафедри Біології вчителем-методистом Строновою Т.М., вчителем-методистом Козленко С.А., вчителем-методистом Шинкаренко І.М., вчителем-методистом Столяровою С.О.

№ уроку

тиждень

тема уроку

освітні ресурси

домашнє завдання

 

1-4.09

Подразливість біологічних об’єктів .

 https://youtu.be/jvwEcAYU1Hk

https://youtu.be/8MOEMuKdAB0

https://naurok.com.ua/prezentaciya-z-biologi-dlya-uchniv-6-klasu-podrazlivist-ta-ruh-roslin-157708.html

https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-podrazlivist-yak-zagalna-vlastivist-tvarin-organi-chuttya-h-znachennya-85837.html

https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-podrazlivist-yak-zagalna-vlastivist-tvarin-organi-chuttya-h-znachennya-85837.html

у навчальних групах

 

Подразливість у прокаріотів, протистів і грибів

3.        

Подразливість у рослин. Особливості подразливості у комахоїдних рослин

4.        

Подразливість у тварин.  Збудливі  тканини. Мембранний потенціал. Потенціал дії.

 

Різноманіття рецепторів.

 

7-11.09

Сприйняття сигналів та поріг збудливості.

https://m.youtube.com/watch?v=8iHC21ciBa4

https://pt.slideshare.net/kuchmapatriot/ss-69237430

https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-organi-chuttya-tvarin-h-znachennya-147996.html

https://vseosvita.ua/library/prezentacia-umovni-ta-bezumovni-refleksi-ludini-127854.html

у навчальних групах

 

Сенсорні системи тварин: їх компоненти та різноманітність.

 

Еволюція сенсорних систем. Сенсорні системи людини.

 

Рефлекс. Рефлекторна дуга. Безумовні та умовні рефлекси.

 

Подразнення і вища нервова діяльність.

 

14-18.09

Слова і символи як подразники.

https://vseosvita.ua/library/prezentacia-ponatta-pro-signalni-sistemi-mova-245484.html

у навчальних групах

 

Друга сигнальна система.

 

Подразливість і пристосування до умов середовища.

 

Подразливість у взаємодіях живих організмів.

 

Узагальнення і контроль знань

 

21-25.09

Рух як властивість живого. Функції руху.

 https://vseosvita.ua/library/prezentacia-ruh-u-zivij-prirodi-313355.html

у навчальних групах

 

Рух на різних рівнях організації живого. Типи руху організмів.

 

Рухи клітин.

 

Будова і робота м’язів.

 

Типи мязової тканини. Механізм м’язового скорочення.

21.    

28.09-3.10

Рухи рослин.

https://www.youtube.com/watch?v=g7bUpJLXtKc

 

у навчальних групах

22.    

Ростові рухи рослин на прикладі проростків насіння. Пр. р.

23.    

Рухи тварин.

24.    

Дослідження залежності між типом руху організму і будовою його  тіла. Пр .р.

25.    

Одомашнення культурних рослин.

26.    

5-10.10

Одомашнення і поширення тварин.

https://vseosvita.ua/library/prezentacia-na-temu-odomasnenna-tvarin-selekcia-tvarin-14370.html

https://vseosvita.ua/library/prezentacia-do-uroku-migracii-tvarin-257241.html

 

у навчальних групах

27.    

Дослідження зв’язку між чисельністю одомашнених тварин і розвитком людства.  Проект

28.    

Міграції тварин: причини, способи і шляхи.

29.    

Вплив людської діяльності на міграційні процеси.

30.    

Узагальнення і контроль

31.    

12-17.10

Поняття саморегуляції.  Саморегуляція на різних рівнях біологічних систем.

https://naurok.com.ua/samoregulyaciya-biologichnih-sistem-samoregulyaciya-na-molekulyarnomu-rivni-126114.html

https://biology.univ.kiev.ua/images/stories/Upload/Kafedry/Biofizyky/2014/byofyzyka_sensornyh_system.pdf

 

у навчальних групах

32.    

Принцип зворотнього зв’язку.

33.    

Саморегуляція на молекулярному рівні.

34.    

Саморегуляція на клітинному рівні.

35.    

Саморегуляція на тканинному рівні.

36.    

19-31.10

Гомеостаз .

http://pti.kiev.ua/prezent/uchniv/591-prezentacya-gomeostaz-organzmu.html

https://youtu.be/bfRswQjdFN0

https://youtu.be/YpfTmMMJuTI

https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-sposobi-termoregulyaci-organizmiv-124685.html

 

у навчальних групах

37.    

Нервова регуляція.

38.    

Гуморальна регуляція. Взаємозв’язок нервової і гуморальної систем.

39.    

Терморегуляція . водно – сольовий гомеостаз. Детоксикація.

40.    

Моделювання механізмів підтримання гомеостазу. Пр.р.

41.    

2-8.11

 

Імунітет як засіб збереження гомеостазу

https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-imunitet-111441.html

https://www.youtube.com/watch?v=FUAaf859Zhg

 

у навчальних групах

42.    

Поведінкові механізми збереження гомеостазу.

43.    

Регуляція у рослин.

44.    

Вияви саморегуляції біологічних систем надорганізмових рівнів. 

45.    

Дослідження добових біоритмів. Пр.р.

46.    

9-15.11

 

Узагальнення і контроль

https://naurok.com.ua/prezentaciya-zakonomirnosti-formuvannya-adaptaciy-ta-hni-vlastivosti-121775.html

https://naurok.com.ua/prezentaciya-pristosuvannya-organizmiv-do-periodichnih-zmin-umov-seredovischa-22324.html

 

у навчальних групах

47.    

Адаптації та їх значення.

48.    

Механізми адаптацій.

49.    

Адаптації в прокаріотів.

50.    

Адаптації в протистів.

51.    

16-22.11

 

Адаптації у рослин.

у навчальних групах

52.    

Виявлення морфологічних та фізіологічних адаптацій рослин до умов існування. (екскурсія)

53.    

Пристосування рослин до розмноження і поширення.

54.    

Захисні реакції в організмі рослин.

55.    

 Роль ендокринної та нервової систем для адаптації в людей і тварин.

56.    

23-29.11

 

Адаптації людини і тварин до жари й холоду.

https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-adaptaci-lyudini-y-tvarin-do-zhari-y-holodu-135104.html

https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-adaptaci-lyudini-y-tvarin-do-gipoksi-tisku-koncentraci-soley-135110.html

https://nsportal.ru/shkola/biologiya/library/2012/10/19/prezentatsiya-imunni-reaktsiyi-organizmu-imunna-regulyatsiya

 

у навчальних групах

57.    

Адаптації людини й тварин до гіпоксії, тиску, концентрації солей.

58.    

Адаптації тварин до умов харчування.

59.    

Добові і сезонні адаптації тварин.

60.    

Імунні адаптаційні реакції. Фізіологічні механізми підтримання гомеостазу в умовах крововтрати. Реакції на вплив токсичних речовин.

61.    

30.11-6.12

 

Регенерація.

https://www.youtube.com/watch?v=xLwIioujHcI

https://thepresentation.ru/biologiya/f%D1%96z%D1%96olog%D1%96chn%D1%96-mehan%D1%96zmi-adaptats%D1%96%D1%97-organ%D1%96zmu-lyudini-do-f%D1%96zichnih-navantazhen-lekts%D1%96ya-3

 

 

у навчальних групах

62.    

Адаптації до  фізичного навантаження.

63.    

Стрес та дистрес.

64.    

Вікова динаміка адаптаційних можливостей.

65.    

Компенсаторні можливості організму людини.

66.    

7-13.12

 

Адаптація як результат еволюції. Формування коадаптацій у симбіотичних організмів.

https://www.youtube.com/watch?v=6r2RwN282MI

https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-zdoroviy-sposib-zhittya-principi-y-skladovi-131505.html

 

у навчальних групах

67.    

Узагальнення і контроль

68.    

Здоровий спосіб життя та його складові. Розроблення власної програми фізичної самопідготовки. Пр.р

69.    

Негативний вплив на здоров’я людини алкоголю, куріння та наркотиків.

70.    

Вплив зовнішніх факторів на здоров’я людини.

71.    

14-20.12

 

Безпека і статева культура.

https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-profilaktika-porushen-oporno-ruhovo-sistemi-191745.html

https://vseosvita.ua/library/prezentacia-do-uroku-na-temu-profilaktika-zahvoruvanna-nervovoi-sistemi-16670.html

 

у навчальних групах

72.    

Неінфекційні захворювання опорно – рухової системи та їх профілактика.

73.    

Неінфекційні захворювання основних систем органів та їх профілактика.

74.    

Надання першої медичної допомоги. Пр.р

75.    

Неінфекційні захворювання  нервової системи та їх профілактика.

76.    

21-24.12

Імунна система людини, особливості її функціонування.

https://ppt-online.org/445635

https://www.youtube.com/watch?v=Kh24oSN_1mA

https://www.youtube.com/watch?v=1gpBNTB-dSY

 

у навчальних групах

77.    

Імунітет. Види імунітету. Алергія.

78.    

Онкологічні захворювання.

79.    

Генетичні хвороби людини.

80.    

Медико – генетичне консультування та пренатальна діагностика.